دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

کریدور فناوری تا بازار؛ چگونه ۲۰۰۰ شرکت فناور حمایت شدند؟

کریدور فناوری تا بازار؛ چگونه ۲۰۰۰ شرکت فناور حمایت شدند؟
مدیر توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نانویی کریدور فناوری تا بازار گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰۰ درخواست خدمت برای ۲۰۰۰ شرکت ثبت شده که ارزش خدمات ارائه شده بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان بوده است
کد خبر : 944727

راحیل ابوالقاسمی، مدیر توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نانویی کریدور فناوری تا بازار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا در توضیح فعالیت‌های این بخش اظهار کرد: توانمندسازی در ستاد نانو از سطوح دانش‌آموزی آغاز می‌شود و حمایت‌های مختلفی را در تمامی مراحل، از دانش‌آموزی و دانشجویی تا واحدهای فناور ارائه می‌دهد. هدف اصلی این فرآیند، تبدیل افراد و واحدهای فناور به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: پس از تبدیل واحدهای فناور به شرکت، این شرکت‌ها به گروه توسعه بازار وارد می‌شوند و از حمایت‌های ستاد نانو بهره‌مند می‌گردند. در بخش توانمندسازی، ما به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و نانویی می‌پردازیم و خدمات متنوعی را ارائه می‌کنیم. از جمله این خدمات می‌توان به ۲۵ جلسه مشاوره رایگان، حمایت از تبلیغات و اطلاع‌رسانی، توسعه بازار، ارزش‌گذاری دانش فنی و توسعه محصول اشاره کرد.

ابوالقاسمی ادامه داد: حتی شرکت‌هایی که نانویی نیستند نیز می‌توانند از خدمات معاونت علمی بهره‌مند شوند. با این حال، شرکت‌های نانویی از برخی خدمات اختصاصی برخوردار هستند که به طور مثال می‌توان به مشاوره واقعیت مجازی اشاره کرد. این خدمت به تازگی تعریف شده و مختص شرکت‌های نانویی است.

وی تصریح کرد: کریدور فناوری تا بازار نقش نظارتی بر اجرای این خدمات دارد و نزدیک به ۳۰ کارگزار در حوزه‌های مختلف، از مشاوره حقوقی گرفته تا توسعه بازار، ارزش‌گذاری دانش فنی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و صادرات، با این کریدور همکاری می‌کنند. همچنین، خدماتی مانند طراحی صنعتی و تولید محتوای رسانه‌ای از طریق کارگزاران تخصصی ارائه می‌شود.

ابوالقاسمی در خصوص حمایت‌های مالی توضیح داد: شرکت‌ها بر اساس مستندات مالی خود می‌توانند تا سقف ۷۰ درصد هزینه‌های مشخص شده در آیین‌نامه را از معاونت علمی دریافت کنند.

مدیر توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نانویی با اشاره به سایر بخش‌های کریدور فناوری تا بازار گفت: کریدور شامل بخش‌هایی مانند توانمندسازی، صادرات و باشگاه شرکت‌های صادراتی است. همچنین در بخش توسعه بازار داخلی، خدماتی از قبیل تبلیغات، طراحی سایت، تدوین برنامه بازاریابی و بیزینس پلن ارائه می‌شود.

وی در پایان به آمار خدمات ارائه شده اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰۰ درخواست خدمت برای ۲۰۰۰ شرکت ثبت شده که ارزش خدمات ارائه شده بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان بوده است. همچنین، طی سه سال گذشته، ۳۰ هزار درخواست مشاوره برای ۶۰۰۰ شرکت ثبت شده که ارزش این مشاوره‌ها ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. در مجموع، ۳۳ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب