دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«جوادی» دوباره به معاونت فرهنگی ارشاد برگشت

«جوادی» دوباره به معاونت فرهنگی ارشاد برگشت
محسن جوادی معاون اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استعفای کلانتری، سرپرست معاونت فرهنگی وزیر ارشاد شد.
کد خبر : 944362

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، 24 مهرماه بود که آیین تکریم و معارفه روسای جدید و پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی، نیکنام حسینی‌پور مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و جمعی از مدیران پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ۲۴ مهر ۱۴۰۳ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بر اساس حکم وزیر ارشاد، محسن جوادی رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات شد. حالا جوادی قرار است سرپرستی معاونت فرهنگی را پس از استعفای کلانتری پذیرا باشد و هم در پژوهشگاه هم وزارتخانه به ایفای نقش بپردازد.

او پیش تر هم در زمان وزارت سیدعباس صالحی(در دولت دوازدهم حسن روحانی) معاون فرهنگی بود.

صیح امروز بود که طی اطلاعیه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛

با توجه به آنکه معاونت فرهنگی، اقتضائات و گستردگی قابل توجهی دارد و حل مسائل این حوزه، زمان زیادی را در شبانه‌روز می‌طلبد، عبدالحسین کلانتری علی‌رغم میل باطنی‌اش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست استعفا کرده است.

محسن جوادی با حکم وزیر علوم از سال ۱۳۹۶ عضو حقیقی هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین دبیر این هیئت است.

از دیگر سوابق علمی و مدیریتی جوادی می‌توان به معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،   معاون پژوهشی دانشگاه قم، سردبیر فصلنامه پژوهش‌های فلسفی، مدیرگروه فلسفه اخلاق، سردبیر فصلنامه انجمن معارف و پژوهش‌های اخلاقی و ... اشاره کرد.

همچنین برخی کتاب‌های تألیف شده رییس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات شامل مسئله باید و هست، درآمدی بر خداشناسی فلسفی، نظریه ایمان و ... می‌شود.

جوادی دارای ۳۰ مقاله علمی و پژوهشی نیر هست که از آن جمله می‌توان به «آیات الهی فراخوانی به تعقل یا ایمان؟»، نقد و نظر، «جاودانگی اصول اخلاقی و نظریه اعتباریات»، معرفت، «نظریه‌های صدق»، حوزه و دانشگاه، «سرشت اخلاقی دین»، نقد و نظر، «آنالوژی: دیدگاه آکویناس در معناشناسی اوصاف الهی»، معرفت، «ضرورت علی در فلسفه تحلیلی و حکمت متعالیه»، حوزه، معنا شناسی حسن و قبح از دیدگاه عالمان مسلمان، آیینه معرفت و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب