دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پروژه «هدایت عملکرد» در شرکت ملی پست اجرایی شد

پروژه «هدایت عملکرد» در شرکت ملی پست اجرایی شد
در نشست مشترک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست با مدیران استان‌ها و مناطق پستی تهران، عملکرد ۸ ماهه، مبتنی بر الگوی «هدایت عملکرد» ارزیابی شد.
کد خبر : 943625

به گزارش خبرگزاری آنا، محمد احمدی در این نشست با اشاره به اهمیت تغییر الگو‌ها و مدل‌های ارزیابی و تاثیر آن در فرهنگ سازمانی، از برنامه‌های جدید شرکت برای ارزیابی عملکرد و بهبود کیفیت خدمات خبر داد. 

وی با اشاره به طراحی چهارچوب جدید کمیته‌ها و جلسات ارزیابی، گفت: این برنامه که از ابتدای آذر ماه شروع شده، به ما کمک خواهد کرد تا دغدغه‌ها و تجربیات را به اشتراک بگذاریم و فضایی برای گفت و گو بین واحد‌ها فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست، همچنین از مبنای پرداخت نظام انگیزشی در چهارچوب مدل هدایت عملکرد گفت و اظهار داشت: این طرح که بر اساس مطالعات گروه مکنزی شکل گرفته، مدلی کاملاً بومی و کاربردی برای پست کشور است و شامل سه لایحه توانمندساز می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدل عملکرد واحد‌های اجرایی در تولید هر محصول پستی، ارزش‌گذاری شده و متناسب با نوع و کیفیت فرآیند انجام شده، درآمد خواهد داشت.
وی ادامه داد، این مدل تا پایین‌ترین لایه‌های سازمان توسعه خواهد یافت و شامل ایجاد نظام هشدار برخط و ابزار‌های موبایلی برای مدیران استان‌ها می‌شود تا بتوانند وضعیت عملکرد را به صورت روزانه و بررسی و اصلاح کنند.

 احمدی همچنین بر اهمیت الگوی مربی‌گری در مدل ارزیابی مبتنی بر هدایت عملکرد اشاره کرد و گفت: این ارزیابی‌ها به صورت ماهانه، سه ماهه و شش‌ماهه و در سطوح مختلف انجام می‌شود.

وی در تشریح هدایت مدیریت عملکرد، با اشاره به اینکه بر اساس این مدل، فرآیند‌های توزیع و رهسپاری بر پایه عملکرد هر واحد مورد سنجش قرار می‌گیرند، افزود: واحد‌های اجرایی و استان‌ها بر اساس موقعیت، شرایط اقتصادی و نقشی که در شبکه ایفا می‌کنند طبقه بندی شده و با فعالیتی که انجام می‌دهند و ظرفیتی که دارند، از مزایای غیرمستمر برخوردار خواهند شد. 

مدیرعامل در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: تامین رضایت همکاران و مشتریان اصلی‌ترین هدف ماست و برای تحقق این هدف باید به کیفیت خدمات و نحوه عملکرد همکاران توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در ادامه این نشست عملکرد هفت ماهه واحد‌های اجرایی براساس کارت امتیازی متوازن و شاخص‌های ارزیابی (درون سازمانی و برون سازمانی) مورد بررسی قرار گرفت و پروژه هدایت مدیریت عملکرد به بحث گذاشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب