کاهش میزان مراجعات و سرعتبخشیدن به درخواست دانشبنیانها در صندوق نوآوری
به گزارش خبرگزاری آنا، بوروکراسیهای اداری و کاغذبازی، از چالشهای مهم در فرآیندهای اداری است که با مشکلاتی از جمله کندی رسیدگی به درخواستها، افزایش میزان مراجعات و هدر رفتن زمان همراه بوده و اغلب به افزایش میزان نارضایتی ارباب رجوع منجر میشود.
امروزه با افزایش دسترسی به اینترنت و توسعه ابزارهای الکترونیک، اغلب حوزهها دستخوش تغییرات قابل توجهی شده و انجام بسیاری از فرآیندها از حالت سنتی خارج و درحال حرکت به سمت آنلاینشدن است.
در حوزه حقوق مدنی و بحث انعقاد قراردادها نیز شاهد شکلگیری مفهوم جدیدی به نام «قراردادهای الکترونیکی» هستیم که هدف آن، کاهش میزان مراجعات حضوری (به ویژه برای افراد دور از مرکز)، سرعت بخشیدن به درخواستها و درنتیجه صرفهجویی در زمان است.
به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تحقق این اهداف، نخستین قرارداد الکترونیکی خود را با یک شرکت دانشبنیان منعقد کرد.
صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای وظیفه ذاتی خود که تأمین مالی شرکتهای دانشبنیان و تسهیلگری در این حوزه است، تلاش میکند با سرعت بخشیدن به فرآیند رسیدگی به درخواستها، طی ماههای آتی اغلب قراردادها را به صورت الکترونیکی با شرکتهای فعال در زیستبوم نوآوری کشور منعقد کند.
انتهای پیام/