دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگاهداری: ایران نیازمند زیست‌بوم‌های دائمی برای بازآفرینی تمدنی است 

نگاهداری: ایران نیازمند زیست‌بوم‌های دائمی برای بازآفرینی تمدنی است 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد زیست‌بوم‌های دائمی برای حکمرانی نوآورانه ضروری است و آزمایشگاه‌های حکمرانی می‌توانند بستری برای این زیست‌بوم‌ها فراهم کنند.
کد خبر : 941747

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم افتتاح آزمایشگاه خط‌مشی و حکمرانی دانشگاه تهران عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۳) با حضور علی ربیعی، دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور؛ بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ سردار رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا؛ علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛ و علی‌اصغر پورعزت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، برگزار شد.  

نگاهداری: ایران نیازمند زیست‌بوم‌های دائمی برای بازآفرینی تمدنی است 

بابک نگاهداری در این مراسم اظهار کرد: ما توانسته‌ایم آفرینندگی تمدنی خود را در طول تاریخ حفظ کنیم، اما در سال‌های اخیر دچار رکودی در این بازآفرینی شده‌ایم. راه‌اندازی این آزمایشگاه فرصتی برای بازپس‌گیری این ظرفیت تمدنی است تا رویکردی جدید در حکمرانی بر مبنای ارزش‌های ایرانی و اسلامی شکل گیرد.

وی افزود: ایجاد زیست‌بوم‌های دائمی برای حکمرانی نوآورانه ضروری است و آزمایشگاه‌های حکمرانی می‌توانند بستری برای این زیست‌بوم‌ها فراهم کنند. در مرکز پژوهش‌های مجلس، رویکرد ما از ابتدا بر نوآوری باز و بهره‌گیری از ظرفیت اندیشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و نوآوری‌های استارتاپی متمرکز بوده تا قانون‌گذاری در مجلس ارتقاء یابد. 

نگاهداری تصریح کرد: ما وظیفه داریم نظرات مجموعه‌های دانشی بیرونی را دریافت کرده و از آن‌ها برای قانون‌گذاری بهتر استفاده کنیم. اگر بتوانیم اقدامات آزمایشگاه خط‌مشی را همسو با نیازها و اولویت‌های کلان کشور پیش ببریم، گامی موفق در جهت توسعه برداشته‌ایم. این روز را نماد تعهد نظام دانشگاهی برای احیا و بازآفرینی کشور می‌دانم. 

ربیعی: شرط حکمرانی، ورود نخبگان است 

علی ربیعی نیز در این مراسم اظهار کرد: شرط حکمرانی موفق، ورود نخبگان به عرصه تصمیم‌گیری و اجراست. اگر حال نخبگان خوب نباشد، حال جامعه و مردم نیز خوب نخواهد بود. نظام ارزیابی اجتماعی و فنی باید بر نتایج متمرکز باشد، نه صرفاً عملکرد ظاهری. 

وی افزود: برای تربیت حکمرانان توانمند، ابتدا باید استادان شایسته‌ای تربیت کنیم و به دانشکده‌ها اجازه دهیم که خودشان حکمرانی کنند. این نگاه کلیدی برای ارتقای حکمرانی علمی و عملی است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب