شبکه های اجتماعی «تردز » و «بلواسکای» برنده واقعی انتخابات امریکا
به گزارش خبرگزاری آنا، بلو اسکای، شبکه اجتماعی غیرمتمرکزی است که توسط جک دورسی، یکی از موسسان توییتر، راه اندازی شد. این شبکه اجتماعی در هفته گذشته، شاهد پیوستن بیش از ۷۰۰ هزار کاربر جدید بود و اکنون ۱۴.۵ میلیون حساب کاربری دارد که بالاتر از ۱۰ میلیون حساب کاربری در سپتامبر است.
امیلی لی، سخنگوی بلو اسکای گفت: این سریعترین افزایش کاربران جدید نیست که بلو اسکای تجربه میکند. این شبکه اجتماعی در مدت سه روز پس از مسدود شدن ایکس در برزیل، پذیرای یک میلیون کاربر جدید شد. اما اکثر کاربران جدید بلو اسکای، از آمریکا هستند که ممکن است توجه بیشتری را جلب کند.
شبکه اجتماعی تردز شرکت متا هم در صدر پردانلودترین اپلیکیشنهای فروشگاه برنامه اپ استور اپل قرار گرفته است. بلو اسکای، هفتمین اپلیکیشن محبوب در فهرست اپلیکیشنهای رایگان است و بالاتر از اینستاگرام، فیسبوک و ایکس قرار گرفته است.
تردز بیش ۲۷۵ میلیون کاربر ماهانه دارد که در مقایسه با ۱۵۰ میلیون در آوریل، بالاتر است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، هر دو پلتفرم، پر از کاربران جدیدی هستند که به دنبال جایگزینی برای ایکس پس از پیروزی ترامپ میگردند. ماسک که ایکس را در اواخر سال ۲۰۲۲ خریداری کرد، در چند ماه گذشته، سرگرم تبلیغ برنامههای ترامپ برای بیش از ۲۰۰ میلیون دنبال کننده خود در این شبکه اجتماعی بوده است. بسیاری از کاربران از مشارکت ماسک در مبارزات انتخاباتی برآشفته شدهاند یا علاقهای به حمایت از شبکه اجتماعی او ندارد. از این رو، مهاجرت به پلتفرمهای دیگر را آغاز کرده اند.
انتهای پیام/