دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ورود ۱۲ میلیون تن کالای اساسی به بنادر کشور

ورود ۱۲ میلیون تن کالای اساسی به بنادر کشور
سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد که در هفت ماهه نخست امسال، معادل ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۵۰ تن کالا‌های اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
کد خبر : 938083

به گزارش خبرگزاری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، معادل ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۵۵۰ تن بود که در این بین جو رشد ۱۰ درصدی، سویا رشد ۹۵ درصدی و شکر رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وضعیت تخلیه گندم، جو و ذرت

میزان تخلیه گندم در هفت ماهه ابتدایی سال جاری نیز معادل ۷۹۵ هزار و ۳۱۱ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹ تن بود که حاکی از رشد ۱۰ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل چهار میلیون و ۵۶۷ هزار و ۴۲۹ تن بود.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا تا پایان مهرماه سال جاری معادل چهار میلیون و ۱۲۷ هزار و ۶۰۵ تن بود که رشد ۹۵ درصدی را با توجه به میزان تخلیه سال گذشته نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۶۸‌هزار و ۴۰۳ تن بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر در این مدت معادل ۷۱۶ هزار و ۶۷۲ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن نیز تا پایان مهرماه سال جاری، معادل ۶۴۶ هزار و ۴۱ تن بوده است.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالا‌های اساسی طی هفت ماهه نخست سال جاری شامل ۴۴۰ هزار و ۸۷ دستگاه کامیون و ۱۳ هزار و ۷۶۵ واگن بود که از این تعداد ۵۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب