دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

پدافند غیرعامل یک ضرورت است نه یک انتخاب

پدافند غیرعامل یک ضرورت است نه یک انتخاب
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: پدافند غیرعامل یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و حتی در بعد فعالیت های اقتصادی زیرساخت نیز، پدافند غیرعامل حائز اهمیت است.
کد خبر : 938051

به گزارش خبرگزاری آنا، آیین نکوداشت هفته پدافند غیر عامل در شرکت ارتباطات زیرساخت، با حضور بهزاد اکبری معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، امیری رئیس پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصطفی حسنی رییس مرکز حراست وزارت ارتباطات، خاتمی معاون پرسنلی مرکز حراست، صمدایی دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت زیرساخت برگزار شد.

دراین مراسم بهزاد اکبری مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید براینکه پدافند غیرعامل یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است، افزود: حتی دربعد فعالیت‌های اقتصادی زیرساخت نیز، پدافند غیر عامل حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بحث پدافند غیر عامل یک مسئولیت جمعی است و همه کارکنان شرکت متعهد به رعایت هستند ادامه داد: پدافند غیر عامل باید در تمامی فعالیت‌های فنی و غیر فنی شرکت جاری شود و دراین زمینه، به دلیل جایگاه شرکت، کمیته‌ای برای ساماندهی این امر تشکیل شده است.

اکبری با تاکید براینکه شرکت ارتباطات زیرساخت در تامین ارتباطات کشور نقش کریر را بازی می‌کند اظهارکرد: در موضوع پدافند غیرعامل، کاهش ریسک پذیری و تمرکززدایی، امری ضروری است.

وی به ویژگی‌های عصر تحول دیجیتال و وابستگی همه فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: درحال حاضر کل اکوسیستم ارتباطی کشور برعهده شرکت ارتباطات زیرساخت است به همین دلیل پدافند غیرعامل چه در بخش‌های فنی و چه غیر فنی و همچنین پایداری شبکه مهم و حیاتی است.

اهمیت کلان روند‌های فناوری و انقلاب هوش مصنوعی در شکل گیری اکوسیستم آینده

در ادامه این مراسم محسن نوروزی مدیرکل حراست شرکت ارتباطات زیرساخت، کانون همه اقدامات پدافندی را تداوم خدمات دانست و افزود: دراین باره اگر نوع نگاهمان را به سمت تداوم خدمات بچرخانیم، پذیرش اهمیت موضوع ساده‌تر شده و کار به شیوه بهتری جلو می‌رود.

وی با تاکید بر اهمیت کلان روند‌های فناوری و انقلاب هوش مصنوعی در شکل گیری اکوسیستم آینده ادامه داد: این مهم در شکل گیری اهداف کلان شرکت تاثیرحیاتی دارد و بی توجهی به آن می‌تواند بقای یک سیستم را با بحران مواجه سازد.

افتخارآفرینی شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه پدافند غیرعامل

در بخش دیگری از این مراسم، امیری رئیس پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و گستاخی به کشور ایران را، یک تعرض محکوم عنوان کرد و گفت: جامعه جهانی این جنایت آشکار را محکوم می‌کند.

وی اظهارکرد: به حمدالله طراحی شبکه در شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتور‌های کشور براساس اصول و ضوابط پدافند غیرعامل و رعایت استاندارد‌های امنیتی و پدافندی است و نگرانی جدی از قطع خدمات در حوادث احتمالی نداریم.

امیری با اشاره به اینکه در زمان تهدید و بحران توانسته ایم عمده سرویس‌های خودمان را بر بستر داخلی ارائه دهیم خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت نه فقط در وزارت ارتباطات بلکه در کل کشور در حوزه پدافند غیرعامل باعث افتخار نظام شده است.

در ادامه مراسم فرهادآشفته دل معاون فناوری اطلاعات و فضای مجازی شرکت ارتباطات زیرساخت، گزارشی از مرکز امنیت سایبری شرکت، پروژه‌های پدافندی و مرکز پشتیبان پیام رسانه‌ها ارایه داد و سهراب آغ بیات معاون فنی مدیرعامل و سیامک محسنی مدیرکل کنترل و هماهنگی و پایش، گزارشی درباره ارائه پروژه‌های پدافندی، فاز دوم توسعه IP، شبکه ملی، توسعه و ارتقا شبکه انتقال با استفاده از توانمندی‌های داخلی و سامانه مقابله با حملات DDoS ارائه کردند.

درپایان این مراسم در راستای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های پدافندی شرکت ارتباطات زیرساخت، رزمایش قطع لینک و DNS برگزار شد.

گفتنی است مدیران استانی شرکت ارتباطات زیرساخت نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم و رزمایش قطع لینک و DNS حضور یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب