دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی:

ضرورت حرکت ایران به سمت پلتفرم‌های سلامت شناختی دیجیتال

ضرورت حرکت ایران به سمت پلتفرم‌های سلامت شناختی دیجیتال
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: حرکت به سمت پلتفرم‌های سلامت شناختی دیجیتال یک نیاز اساسی در کشور است. این ستاد از توسعه پلتفرم‌های سلامت شناختی دیجیتال حمایت می‌کند.
کد خبر : 937337

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،  سید محمد مهدوی ، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با بیان اینکه حرکت به سمت پلتفرم‌های سلامت شناختی دیجیتال یک نیاز اساسی در کشور است، گفت: این ستاد از توسعه پلتفرم‌های سلامت شناختی دیجیتال حمایت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ساز وکار‌های متداول امکان پایش، غربالگری و مراقبت ها‌ی فراگیر از افراد دارای ناتوانی‌های ذهنی و اختلالات شناختی را مسیر نمی‌کند و نیازمند حرکت به سمت پلنفرم‌های سلامت شناختی فراگیر با بهره گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته در حوزه شناختی در کشور هستیم.

 مهدوی با تاکید بر اینکه ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از شکل گیری و فعالیت شتابدهنده‌ها در حوزه سلامت شناختی دیجیتال حمایت می‌کند، یادآور شد: پایش، حفظ و ارتقای سلامت شناختی دانش آموزان و توانمندسازی شناختی سالمندان از اولویت‌های ملی و مطالبات جامعه محسوب می‌شود و نوآوران و فناوران این ظرفیت را دارند که بطور جدی در این دو حوزه وارد فعالیت شوند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور اظهار کرد: در بحث کودکان، در حوزه پایش، ارزیابی، سلامت و حفظ ارتقای توان شناختی کودکان و نیز در مبحث جامعه سالمندان بازار بزرگی در علوم و فناوری‌های شناختی در کشور وجود دارد و ستاد آماده است برای رفع چالش‌ها با همکاری سایر نهاد‌ها و مراکز تخصصی از حوزه‌های تحول ساز در بخش‌های حفظ و ارتقای سلامت شناختی کودکان و توانمند سازی سالمندان و نیز عرضه محصولات شناختی به بازار مصرف در جامعه حمایت کند.

مهدوی تصریح کرد: حوزه علوم و فناوری شناختی یک بازار قابل توجه است که صاحبان ایده و فناوران و پژوهشگران می‌توانند از خدمات توسعه زیست بوم ستاد، سرمایه بذری، تسهیلات ارزان قیمت، توانمندسازی و توسعه بازار برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال استفاده کنند. امروزه با رشد روزافزون فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان خدمات فراگیر و پایدار در حوزه سلامت شناختی با حفظ حریم خصوصی و داده‌های شخصی کاربران طراحی نمود و در دسترس طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار داد.

وی همچنین از قسمت‌های مختلف این شرکت دانش بنیان بازدید و با شماری از جوانان نخبه این مرکز به گفتگو پرداخت.

 فروتن، مدیر توسعه پلتفرم ارزیابی سلامت شناختی این شرکت اعلام کرد: این پلتفرم از هشت استارتاپ تشکیل شده و فعالیت آن بر حل مسائل سلامت شناختی متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاظر پنجاه نفر از افراد نخبه و مستعد در این مجموعه در حال فعالیت هستند، گفت: این پلتفرم حوزه شناختی تا پایان امسال فعال سازی می‌شود و روند توسعه آن براساس اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده با زمینه سازی برای اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب