دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون توسعه پارک فناوری پردیس؛

شرط داشتن شرکتهای دانش بنیانِ رقابت پذیر شناسایی استعدادهاست

شرط داشتن شرکتهای دانش بنیانِ رقابت پذیر شناسایی استعدادهاست
معاون توسعه و فناوری پارک فناوری پردیس گفت: اگر بخواهیم شرکت های دانش بنیان رقابت پذیر داشته باشیم باید استعداد ها را شناسایی کنیم؛ جنگ سر استعدادهاست که از استعداد های کشف شده استفاده کنیم از این رو درصدد برگزاری المپیک فناوری بر آمدیم.
کد خبر : 937177

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ المپیک فناوری از ۱ تا ۷ آبان ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس آغاز شد و بیش از هزار نخبه در پنج حوزه فناوری به رقابت می‌پردازند.

مجتبی جباری پور معاون توسعه و فناوری پارک فناوری پردیس در حاشیه المپیک فناوری که در پارک فناوری پردیس برگزار شد با بیان اینکه المپیک فناوری با شعار رقابت برای تعالی برگزار شده است، گفت: این رویداد باعث موفقیت اکوسیستم نوآوری شده است.

جباری پور با بیان اینکه اولویت گذاری ما بر اساس فناوری های برافکند است که آینده تکنولوژی را توسعه می‌دهند، خطاب به شرکت کنندگان المپیک فناوری گفت:  در حوزه های فنی رقابت می‌کنید و هدف ما رقابت در حوزه دانش نیست بلکه رقابت در  سطح  فنی است که مشکلی را حل کنیم و این از ویژگی‌های این رقابت ها است.

وی افزود: طبق آمار حدود ۷هزار نفر در مراحل اولیه شرکت کردند و در مراحل نهایی هم حدود ۲ هزار نفر حضور دارند. بیشترین مخاطب ما شرکت‌های دانش‌بنیان و مخاطب اصلی این رویداد استعدادها هستند.

جباری پور ادامه داد: اگر بخواهیم شرکت های دانش بنیان رقابت پذیر داشته باشیم باید استعداد ها را شناسایی کنیم؛ جنگ سر استعدادهاست که از استعداد های کشف شده استفاده کنیم از این رو درصدد برگزاری المپیک فناوری بر آمدیم.

به گفته وی؛ بحث به کار گیری و شناسایی استعداد ها مهم است که مسیر هایی را مشخص کنیم، محتوای ما به کارگیری استعدادهاست. کشورهایی که بتوانند از استعدادها استفاده کنند پیشرو خواهند بود. 

جباری پور ادامه داد: این دلایل ما را به سمت توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌برد‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب