دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها (۱۵۳)؛

فرآیند ارزیابی معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان به چه شکل است؟

فرآیند ارزیابی معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان به چه شکل است؟
مدیر دبیرخانه حمایت‌های مالیاتی دانش بنیان فرایند ارزیابی معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان را تشریح کرد.
کد خبر : 937018

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در ارزیابی دانش بنیان محصولات را بدون در نظر گرفتن سطح فناوری ارزیابی می‌شوند و ارزیابی اصلی برای درخواست حمایت مالیاتی زمانی است که شرکت ها  اظهارنامه خود را تا پایان سال مالی ارسال کنند.

شرکت‌های نوپا سطح فناوری ندارند و بدون ارزیابی مشمول معافیت مالیاتی می شوند. شرکت‌های فناور و نوآوری که از قبل از سال ۱۴۰۱ محصول مشمول معافیت مالیاتی داشتند مشمول این موضوع خواهند شد.

 شرکت‌هایی که جدیداً وارد اکوسیستم دانش بنیان می شوند نیز اگر در سال جاری درخواست دادند نیز باید محصولی را ارائه دهند و اگر محصولات با محصول دانش بنیان مشمول معافیت مالیاتی انطباق داده شوند و در این فرایند ارزیابی می شود.

شرکت‌های فناور و نوآوری که متقاضی حمایت بیش از ۱۰ میلیارد تومان باید در فرایند برنامه اعتبار مالیاتی پروژه‌های تحقیق توسعه‌ برسند.

در این فرایند  طرح توسعه به تصویب تحقیق و توسعه باید اعلام شود. بنابراین شرکت‌های نوپا که در حال حاضردر دسته بندی نوپا  و شرکت‌های فناور و نوآوری که در قبل معافیت مالیاتی داشتند دیگر نیاز به ارزیابی ندارند ولی اگر محصول جدید داشتند نیز باید اعلام کنند که محصول جدید دارند و برای نام‌های تجاری باید بیان حتما ثبت نام کنند.

 برای ثبت نام تجاری باید در سامانه ثبت نام کنند و نام جدید تجاری را ثبت کنند تا مشکلی پیش نیاید چرا که این فرایند به صورت آنلاین است و بدر مرحله بعدی به سازمان امور مالیاتی اعلام می شود، برای باقی شرکت‌ها ارزیابی سطح محصول را داریم. سطح محصولات ارزیابی می شود تا سه سال سطح محصولات نیز پابرجاست، اگر یک محصولی که در حال حاضر مشمول  معافیت مالیاتی است برای سال های ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ مشمول معافیت مالیاتی باقی می ماند و تسلط شرکت و شروط دیگری که برای دانش بنیان داریم نیز ارزیابی می شود.

 در ثبت محصول درخواستی و نام‌های تجاری حداکثر تا پایان سال مالی توسط شرکتی که متقاضی معافیت مالیاتی است که باید در سامانه بی آید و نام‌های تجاری به روز رسانی شوند.

محصولات مشمول معافیت مالیاتی توسط دبیرخانه تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی به شرکت اعلام می شود و اگر شرکت اعتراضی درباره سازمان امور مالیاتی رسیدگی‌ها رو دارد نیز در زمان نزدیک تری شروع می کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب