دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت؛

وابستگی توسعه ساختار‌های فناوری به تجاری‌سازی

وابستگی توسعه ساختار‌های فناوری به تجاری‌سازی
معاون راهبری پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی به توسعه ساختار‌های فناوری در این سازمان اشاره کرد.
کد خبر : 936679

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ محمدصادق سبط الشیخ انصاری* طی یادداشتی به اهمیت توسعه ساختار های فناوری جهاددانشگاهی و تجاری سازی این سازمان اشاره کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است؛

«در جامعه امروز با بحث  توسعه ساختارهای فناوری روبه رو هستیم که ساختارهایی که جدید مانند؛ زیست مثل نواحی نوآوری  فناوری نیز در این زمینه فعالیت خود را ادامه می دهند.  

در صحبت هایی که با واحد های مختلف جهاد دانشگاهی در استان‌ها و مدیران دستگاه های اجرایی داشتیم و در دستور کار ما حرکت در مسیر  تجاری سازی و اجرایی بودن است.

 در ساختارهایی که جهاد دانشگاهی راه‌اندازی کرده است، اولویت اول ما کمک به زنجیره ارزش خود جهاد دانشگاهی در زنجیره محصول است که این دانش فنی در واحدهای مختلف ایجاد شده تا یک زنجیره به یکدیگر متصل باشند.

پارک ها در مسیر رشد و نواوری خود قدم برمی دارند و در کنار آن باید در راستای وظایف ملی عمل کنند، که در استانی که فعالیت می‌کنند وا رویکرد ویژه در واقع یه رویکرد ویژه‌ به مزیت‌های رقابتی و زنجیره ارزش استانی‌ خود داشته باشند.

ما یه مرکز نوآوری در بوشهر داریم که زنجیره رقابتی و ارزش را مد نظر خود قرار داده که نجیره ها در بخش های مختلف تکمیل شود به تجاری سازی کمک شایانی می کند.

 در مسیر تجاری سازی از ایده تا محصول آغاز می شود و مسیری تعریف شده که شامل برگزاری رویداد کارآفرینی توانمند سازی، برگزاری دوره های آموزشی،  کارگاه آموزشی، مشاوره، منتولینگ و کوچینگ است تا به سطح بلوغ فناوری بالاتر رسد.

در این بین نیازهای شرکت‌ها فرق می‌کند و بحث سرمایه‌گذاری و تامین مالی است که تسهیلات کم بهره شبکه بانکی یا جذب سرمایه‌گذار در اینجا مطرح است و این فرایندها  از طریق خود جهاد دانشگاهی، همکاران ما که در اکوسیستم و صندوق های تامین مالی مختلف انجام می شود.»

معاون راهبری پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی*

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب