دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه‌اندازی دستگاه خوددریافت و فاز نخست طرح ودیعه‌گذاری بر بطری‌های پلیمری

راه‌اندازی دستگاه خوددریافت و فاز نخست طرح ودیعه‌گذاری بر بطری‌های پلیمری
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد طرح پایلوت ودیعه‌گذاری بر بطری‌های پلیمری و فلزی آغاز شد.
کد خبر : 935957

به گزارش خبرگزاری آنا، این طرح با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در قالب برنامه کانکت از اسفند 1402 تا اسفند 1403 اجرا می‌شود.

هدف از این طرح جمع‌آوری بطری های یکبار مصرف فلزی و پلاستیکی در سطح دانشگاه با استفاده از مکانیزهای مالی ودیعه‌گذاری است که در سال های گذشته در کشور خودمان و کشورهای پیشرو در اقتصاد چرخشی تجربه شده است.

این طرح پایلوت، اولین طرح بازیافت سیستماتیک بطری یکبار در ایران بر مبنای ودیعه خواهد بود که در صورت موفقیت میتواند به الگویی برای توسعه این ایده تجربه شده جهانی در کشور تبدیل شود.

مهدی داراب، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان مسؤول طرح و دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان پایگاه میزبان طرح انتخاب شدند.

افتتاح فنی دستگاه خوددریافت و آغاز بخش اول طرح پایلوت ودیعه‌گذاری بر بطری‌های پلیمری و فلزی در آیینی در روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد. در این آیین افتتاح اعضای فعال در طرح و مسئولان تیم‌ها به همراه مهمانانی از صنعت و دانشگاه حضور داشتند. افتتاح دستگاه خوددریافت پیروی برگزاری جلسات حضوری و آنلاین اطلاع‌رسانی و معرفی دستگاه و طرح بازیافت سیستماتیک بطری‌ها در سطح دانشگاه در هفته های گذشته صورت گرفته است.

تست عملیاتی دستگاه و دریافت بطری ها با برچسب جایزه در این برنامه انجام شد و حاضران به بررسی دریافت و فشرده سازی بطری‌های پلیمری و فلزی و تحویل رسید حاوی اطلاعات برای تسویه از دستگاه پرداختند.

برنامه با تبادل فکر و گفت‌وگو در موضوع بازیافت سیستماتیک بطری ها و پذیرایی به پایان رسید. در حال حاضر پایلوت عملیاتی است و وارد اجرا شده و مراحل تعریف شده بازیافت داوطلبانه، بازیافت بر مبنای جایزه و بر مبنای ودیعه به ترتیب در دانشگاه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب