دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قابل توجه دانشجویان نوورود؛

گنجی: نام نویسی وام‌های دانشجویی از اول آبان آغاز می‌شود

گنجی: نام نویسی وام‌های دانشجویی از اول آبان آغاز می‌شود
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: نام نویسی وام‌های ضروری و تحصیلی و ودیعه مسکن برای دانشجویان نوورود از اول آبان آغاز می‌شود. 
کد خبر : 935928

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره نام نویسی وام‌های دانشجویی با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از آنجایی که داوطلبان اصلی دریافت وام‌ها نودانشجویان هستند و نتایج نهایی کنکور هم به تازگی اعلام شده است؛ بنابراین این دانشجویان باید از اول آبان برای ثبت نام وام‌های ضروری و تحصیلی و ودیعه مسکن اقدام کنند. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: وام ضروری برای نودانشجویان مجرد کارشناسی ۵ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۷ میلیون تومان و دکتری ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، اگر دانشجویی متاهل باشد دو برابر این مبلغ دریافت خواهد کرد و اگر زوجین متاهل که دانشجو باشند بخواهند نسبت به دریافت وام اقدام کنند هرکدام ۲ برابر دانشجویان مجرد وام دریافت می‌کنند که به حساب هر دو با هم ۴ برابر وام مجردی واریز خواهد شد.  

گنجی درباره وام ضروری گفت: وام ضروری فقط مختص حادثه دیده‌هاست و امسال اولویت با کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود.  

وی با بیان اینکه نام نویسی وام ودیعه مسکن از اول مهر آغاز شده است، تاکید کرد: ثبت نام این وام همچنان ادامه خواهد داشت و تعداد کمی نسبت به آن اقدام کرده‌اند، اما با ورود نودانشجویان به دانشگاه‌ها این رقم افزایش خواهد یافت. 

گنجی تصریح کرد: وام ودیعه مسکن در کلان شهر‌ها مانند تهران به ۲۰۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار جمعیت به ۱۵۰ میلیون تومان و کمتر از ۵۰۰ هزار نفر به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب