دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1403 - 13:25

در نشست هم اندیشی معاون علم و فناوری رئیس جمهور با وزیر ورزش چه گذشت؟

در نشست هم اندیشی معاون علم و فناوری رئیس جمهور با وزیر ورزش چه گذشت؟
نشست هم‌اندیشی وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.
کد خبر : 935487

به گزارش خبرگزاری آنا، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی در نشست هم اندیشی هم‌اندیشی وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور اظهار کرد: امروز ورزش یک صنعت است و استفاده از فناوری و هوش مصنوعی در توسعه ورزش به ویژه در بحث قهرمانی اثرگذار است. استفاده از فناوری و هوش مصنوعی شرایط متفاوت‌تری را برای ورزش دنیا رقم زده است. در چند سال اخیر مشاهده کردیم که کاربردهای هوش مصنوعی تا چه اندازه توانسته تغییر و تحول در ورزش ایجاد کند‌. موفقیت‌هایی که امروز ورزشکاران دنیا کسب می‌کنند به دلیل پرداختن به علم ورزش و هوش مصنوعی است.

برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع نیز در این جلسه اظهار داشت: ما برای استفاده از فناوری و هوش مصنوعی ابتدا باید یک تصویر کلی از ظرفیت‌های موجود آماده کنیم. معاونت علمی و فناوری به ما کمک می‌کند که ظرفیت‌ها را احصا کنیم و در این راستا شتاب جدی داشته باشیم. در برنامه هفتم نیز وزارتخانه‌ها موکلف شده‌اند که از موضوع فناوری و هوش مصنوعی بهره بگیرند. ما برای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری می‌توانیم از ظرفیت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان استفاده کنیم به این خاطر که محدودیت‌های ما کم است و می‌توانیم برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان نیز در این نشست با تاکید براینکه نیاز روز ورزش بهره‌گیری از دانش علم و فناوری است خاطرنشان کرد: متاسفانه دانش علمی ما به روزرسانی نشده است و با دانش روز دنیا فاصله داریم. بهره‌گیری از علوم روانشناسی در ورزش یکی از نیازهای امروز ورزش کشور است که ما کمبود داریم و باید به آن بپردازیم.

سینا کلهر معاون امور جوانان نیز در این جلسه گفت: استفاده از علم و فناوری نیاز امروز جهان است و باید این امر به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی ما در اولویت قرار بگیرد. ما نیازمند یک تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری هستیم که بتوانیم همکاری‌های مشترک انجام دهیم. یکی از کارهای مشترک با معاونت علمی و فناوری می‌تواند در حوزه جوانان همکاری با ستاد نخبگان باشد.‌ تقاضایی که ما داریم این است که نخبگان ورزشی و اجتماعی نیز جزو ستاد نخبگان محسوب شوند. ایده پرورش رهبران جوان امروز در دنیا به آن پرداخته می‌شود و ما نیز باید با قدرت به آن بپردازیم.

محمدرضا داورزنی مشاور وزیر ورزش نیز در این جلسه گفت: یکی از خلاهایی که ما همیشه در ورزش داشتیم در چند دهه گذشته عدم استفاده از علم روز و فناوری بود. متاسفانه تا پیش از این به صورت جزیره‌ای عمل شده است و فاصله ما با کشورهای دیگر به این خاطر بوده است و تنها به دانش سنتی مربیان اکتفا کردیم. باید در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توسعه پیدا کنیم و با استانداردهای روز دنیا جلو برویم‌. معاونت علمی و فناوری می‌تواند عامل پیوند ورزش، صنعت و دانشگاه باشد.

علی رغبتی مشاور وزیر ورزش نیز در این جلسه گفت: قبل از استفاده از هوش مصنوعی در ورزش باید درباره اثرات آن تحقیق کنیم. ما اگر بتوانیم تجهیزات را در کشور منطبق بر استانداردها تولید کنیم مانع از خروج ارز زیاد از کشور شویم. ما این توانایی را داریم که برخی از تجهیزات را در کشور تولید کنیم و حتی آنها را به کشورهای دیگر بفرستیم.

واعظی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در این نشست اظهار داشت: ما در سال گذشته یک نشست برگزار کردیم که بتوانیم برخی از فعالان شرکت های دانش بنیان را شناسایی کنیم و از آنها بهره بگیریم. فرآیند معرفی نیازهای شرکت‌های دانش بنیان می‌بایست توسط معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور انجام شود و وزارت ورزش و جوانان بتواند نیازها را شناسایی کند.

شاورانی رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش‌های الکترونیک ما از تمامی بحث هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین بهره می‌گیریم و با توجه به ظرفیت خوبی که رشته‌های الکترونیک در کشور دارد می‌توانیم به توسعه ورزش در حوزه استفاده از فناوری و هوش مصنوعی کمک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب