دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی:

توسعه هوش مصنوعی به شرط ایجاد زیرساخت و تربیت نیروی انسانی

توسعه هوش مصنوعی به شرط ایجاد زیرساخت و تربیت نیروی انسانی
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: توسعه هوش مصنوعی نیازمند زیرساخت، تربیت نیروی انسانی و ایجاد بازار کسب و کار در کشور است.
کد خبر : 935452

به گزارش خبرگزاری آنا، سید محمد مهدوی، دبیرستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی دراولین همایش ملی هوش مصنوعی درآموزش و یادگیری که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ایجاد زیرساخت، تربیت نیروی انسانی و رونق کسب و کار در این حوزه از الزامات و ارکان توسعه هوش مصنوعی درکشوراست.

وی افزود: امروزه فرصت‌های مناسبی برای استفاده از هوش مصنوعی در امور مختلف از جمله درحوزه‌های آموزش و یادگیری بوجود آمده و مداخله حاکمیت می‌تواند تسهیل گر و نقش آفرین برای بهره مندی بیشتراز فرصت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه حوزه هوش مصنوعی نیازمند آینده نگری و آینده پژوهی در کشور است، گفت: شکل گیری سازمان هوش مصنوعی و نیز سرمایه گذاری گسترده در این حوزه سبب افزایش تعامل و همکاری میان جامعه محققان و متخصصان در این حوزه می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در بخشی دیگری از اظهاراتش با تشریح اهداف و برنامه‌های این ستاد به عنوان حامی و توسعه دهنده علم و فناوری، تاکید کرد: ستاد تلاش می‌کند، فناوری‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تخصصی در قالب شکل گیری استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای تامین نیاز‌های کشور توسعه و گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه امروزه آینده آموزش و یادگیری در سایه هوش مصنوعی است، یادآور شد: هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بهبود فرآیند آموزش استفاده شود.

همچنین در مراسم گشایش اولین رویدا د ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری،شجاع احمدوند رییس دانشگاه علامه طباطبایی و پنج نفر از روسا، مسوولان و صاحب نظران حوزه‌های علم و تحقیقات نیز در ارتباط با چالش ها، پیشرفت‌ها و فرصت‌های پیش رو در حوزه هوش مصنوعی دیدگاه‌ها و یافته‌های پژوهشی و تخصصی خود را ارایه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب