دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور معاون وزیر ارتباطات؛

اجرای برنامه تحول دیجیتال در بخش کشاورزی بررسی شد

اجرای برنامه تحول دیجیتال در بخش کشاورزی بررسی شد
نشستی با موضوع تدوین و اجرای برنامه تحول دیجیتال در بخش کشاورزی برای بررسی شیوه اجرا و برنامه ریزی اجرای تحول دیجیتال در بخش کشاورزی در برنامه هفتم پیشرفت برگزار شد.
کد خبر : 935425

به گزارش خبرگزاری آنا، علی اصغر انصاری معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال در نشست «تدوین و اجرای برنامه تحول دیجیتال در بخش کشاورزی» با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌هایی که برای اجرایی کردن تکالیف برنامه هفتم پیشرفت مربوط به وزارت ارتباطات، گفت: بر اساس برنامه هفتم پیشرفت، مقرر شده دستگاه‌های متولی برنامه تحول دیجیتال در بخش کشاورزی را ارائه و اجرا کنند.

معاون وزیر ارتباطات دلیل برگزاری این نشست را برنامه ریزی برای اجرا این بخش از قانون بر اساس حضور و مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و با اشاره به تکالیف فصل هفتم قانون برنامه هفتم پیشرفت درباره تحول دیجیتال در حوزه کشاورزی، گفت: در این بخش به برخی از موارد مانند افزایش بهره وری در واحد سطح، استقرار سامانه‌های هوشمند آبیاری، ضریب خودکفایی و بهره برداری بهینه از آب و خاک اشاره شده و نگاه به استفاده از فناوری اطلاعات در این احکام مستتر است.

وی تاکید کرد: اجرای این برنامه به غیر از استفاده از داده و فناوری اطلاعات و تسلط بر منابع و برنامه ریزی تقریبا غیر ممکن و سخت است.
بر اساس این گزارش، در این نشست پنلی با موضوع برنامه ریزی برای تحول دیجیتال در بخش کشاورزی برای اجرای تکالیف برنامه هفتم پیشرفت به ریاست علی اصغر انصاری معاون وزیر ارتباطات و با حضور ابراهیم نیا رییس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه بودجه کشور و حسین آهنی رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

همچنین در پنل دوم این نشست که به ریاست حمید بهنگار رییس کمیسیون اقتصاد دیجیتال سازمان نظام صنفی استان تهران برگزار شد، شریفیان، مدیرعامل شرکت سیرنگ، مافی، مدیرعامل شرکت مزرعه و حاجی تبار، مدیر عامل شرکت ست پلت، درباره تجربیات و ظرفیت‌های بخش خصوصی برای هوشمند سازی و تحول دیجیتال در حوزه کشاورزی، مطالبی را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب