دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

امنیت سایبری در کشور باید صدای واحد داشته باشد

امنیت سایبری در کشور باید صدای واحد داشته باشد
رئیس کمیسیون تامین تجهیزات و کالای فاوا گفت: تشکیل ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای سایبری پیشنهاد بسیار خوبی است چرا که امنیت سایبری کشور باید صدای واحدی داشته باشد.
کد خبر : 935394

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، چند روز گذشته ای جلسه‌ای در خصوص تشکیل ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای سایبری به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.  و در زمینه سازوکارهای تشکیل این ستاد با هدف هماهنگی و تقسیم کار ملی در حوزه امنیت و پیشرفت فضای سایبری بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

در این جلسه عارف گفت:« فضای سایبری نه یک تهدید بلکه فرصتی برای توسعه همه جانبه کشور بر پایه اقتصاد دیجیتال است و باید پیشرفت و امنیت فضای مجازی توأمان در کنار یکدیگر قرار گیرند.همچنین وجود نهادهای قانونی و سیاستگذاری و تشکل‌های مختلف در حوزه فضای سایبری در بدنه دولت و دستگاه‌های حاکمیتی را یک فرصت و مناسب برای توجه بیش از پیش به اهمیت مباحث امنیتی در فضای مجازی است.»

وی در ادامه تاکید کرد که در جهت تحقق این اهداف لازم است ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای سایبری تشکیل شود تا بتواند  در راستای هم افزایی، همه توان کشور را برای توجه به پیشرفت و بویژه امنیت در حوزه فضای مجازی انجام دهد. و از هر گونه موازی کاری و اصطکاک در این زمینه جلوگیری شود.

از این رو مسعود شکرانی رئیس کمیسیون تامین تجهیزات و کالای فاوا در سازمان نصر تهران ضمن استقبال از پرداختن به این موضوع مهم در جلسه معاون اول گفت: این موضوع که  راهکاری در معاونت علمی راهبردی ریاست جمهوری مطرح کنیم و با قرار دادن دبیرخانه مشترک هر کس بتواند نقطه نظرات خود را در آنجا مطرح کند تا در نهایت به جمع بندی برسیم بسیار خوب است.

وی ادامه داد: از طرفی این موضوع که باید صدای امنیت سایبری کشور صدای واحدی باشد خیلی عالی است. اما در حال حاضر افتای ریاست جمهوری، پدافند غیرعامل و فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات ، شورای عالی فضای مجازی و ۷ متولی در این حوزه وجود دارد و در موارد زیادی دستوراتشان در تناقض است و باید یکپارچه شود استقبال می‌کنیم.

رئیس کمیسیون تامین تجهیزات و کالای فاوا افزود: اکنون فرامینی که برای امینت سایبری کشور صادر می‌شود یک تیم فنی مجرب، با توان عملیاتی کردن لازم دارد که آن را بررسی کنند و راهکار بدهند که آن تیم مشخصا وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی است. در نهایت در سازمان نصر توقع داریم ما را در این جلسات تخصصی دعوت کنند زیرا در این حوزه نقش بخش خصوصی بی بدیل است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب