دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری؛

احمدوند: رشته‌های انسانی به کمک شناسایی جایگاه انسان در هوش مصنوعی می‌آیند

احمدوند: رشته‌های انسانی به کمک شناسایی جایگاه انسان در هوش مصنوعی می‌آیند
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تلاش برای یافتن جایگاه انسان در دوره هوش مصنوعی از منظر رشته‌های مختلف علوم انسانی برنامه جدید ماست.
کد خبر : 935298

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری صبح امروز (چهارشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۳) در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

شجاع احمدوند سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی در این همایش اظهار کرد: همایش امروز نخستین همایش در حوزه هوش مصنوعی است، هوش مصنوعی یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هایی است که همه عرصه‌های زندگی را شامل می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مقولاتی که باید در این دوره به آن بپردازیم جایگاه و وضعیت انسان در عصر هوش مصنوعی است؛ چرا که مغز را در قالب ماشین‌های کامپیوتری شبیه سازی می‌کند که طبیعتا به دنبال خود مسائل حقوقی، اخلاقی و اجتماعی را به دنبال می‌آورد.

احمدوند تصریح کرد: حوزه‌های حرفه‌ای دیگر مانند آموزش، پژوهش، فرهنگ، مسئولیت اجتماعی و ... با هوش مصنوعی کاملا ارتباط دارند.

سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: همایش امروز نشان می‌دهد که باید آموزش را شخصی‌تر، موثرتر و جذاب‌تر کنیم؛ بنابراین امیدوار هستیم که ابعاد و زوایای مختلف بحث را مورد بررسی و پیشنهادات اجرایی و عملیاتی در حوزه آموزشی ارائه شود.

احمدوند گفت: ورود به هوش مصنوعی ابتدای کار است، اما رشته‌های آمار و ریاضی و مهندسی کامپیوتر دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند، اما به نحو کاربردی‌تر عمدتا در حوزه‌های ارتباطی، روانشناسی و آموزشی آغاز شده است و تلاش‌های گسترده‌ای به معنای فلسفی و علمی انجام داده ایم که باید در حوزه عملیاتی هم وارد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب