دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با بُردی حدود ۹۰۰ کیلومتر :

نخستین هواپیمای تمام برقی مسافربری به پرواز در می‌آید

نخستین هواپیمای تمام برقی مسافربری به پرواز در می‌آید
یک شرکت نوآورانه سازنده هواپیما‌های تمام برقی، از آغاز سفر‌های تجاری نخستین هواپیما‌های کاملا برقی مسافربری با استفاده از باتری چهار تنی خبر داد.
کد خبر : 935277

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از IE، شرکت «اوییشن ایرکرفت» «Eviation Aircraft» می‌گوید با شرکت حمل و نقل هوایی «اربن لینک» «UrbanLink» در فلوریدای جنوبی آمریکا برای استفاده از این هواپیما‌های کاملا برقی وارد همکاری شده است.

این همکاری شامل تعهد به ارائه ۱۰ هواپیمای مسافربری کوچک و سبک «آلیس» «Alice» به اربن لینک است که پیشرفت بزرگی در زمینه حمل و نقل پیشرفته هوایی محسوب می‌شود. 

هواپیمای تمام برقی 

این هواپیمای جدید از تعهد اربن لینک برای توسعه ناوگان تمام برق از هواپیما، کشتی و وسایل نقلیه زمینی برای ارائه حمل و نقل بدون آلایندگی سرتاسر حمایت می‌کند. 

اربن لینک قصد دارد آلیس را در خارج از شهر‌های مرکزی خود یعنی میامی، لس آنجلس، سن خوان و پورتوریکو، به عنوان بخشی از راه حل‌های حمل و نقل شهری خود مستقر کند.

آلیس تمام برقی با بیش از ۵ میلیارد دلار سفارش، دوران جدیدی از سفر‌های هوایی پایدار را نوید می‌دهد. 

هواپیما‌های مسافربری و باری ۹ صندلی آلیس برای رضایت مشتریان و مسافران، از فناوری نوآورانه و طراحی زیبا استفاده کرده است و در عین حال سفر نقطه به نقطه بدون کربن و مقرون به صرفه را نیز ارائه می‌کنند.

هواپیمای آلیس به طول ۱۷ متر با باتری‌های چهار تنی تغذیه می‌شود. این هواپیمای کوچک با ۹ سرنشین و با فناوری باتری مشابه خودروی برقی یا تلفن همراه و ۳۰ دقیقه شارژ، می‌تواند حدود ۸۸۵ کیلومتر پرواز کند. 

حداکثر سرعت این هواپیما ۲۵۰ گره دریایی یا ۴۶۱ کیلومتر در ساعت است. برای مرجع می‌توان گفت، یک بوئینگ ۷۳۷ دارای حداکثر سرعت کروز ۹۴۶ کیلومتر در ساعت است. 

شرکت نوآورانه «اوییشن ایرکرفت» که به طور انحصاری بر سفر‌های هوایی برقی متمرکز شده است، امیدوار است هواپیما‌های برقی که بتوانند ۲۰ تا ۴۰ مسافر را در خود جای دهند طی هفت تا ده سال آینده به واقعیت تبدیل شوند.

اربن لینک، آلیس را در ناوگان حمل و نقل تمام برقی منطقه‌ای خود مستقر خواهد کرد.

«آندره اشتین» «Andre Stein»، مدیر عامل اوییشن گفت: «اوییشن و اربن لینک رویای مشترک تبدیل کردن سفر هوایی الکتریکی به واقعیت زندگی روزمره را دارند.»

از آنجایی که آلیس به مسیر خود برای ورود به خدمات پروازی ادامه می‌دهد، مشارکت‌هایی مانند این، از آینده پروازی خبر می‌دهد که سفر‌های هوایی راحت، در دسترس و مقرون به صرفه دوستدار زمین برای مسافران به ارمغان می‌آید.

«اد وگل» «Ed Wegel»، موسس و رئیس اربن لینک، گفت: «سفارش ما برای هواپیمای آلیس مرحله سوم برنامه عملیاتی تمام برقی مان را تکمیل می‌کند و به ما کمک می‌کند پرواز‌های ۹ نفره و بدون آلایندگی را در سراسر شبکه خود ارائه دهیم.»

وی افزود: «آلیس به همراه هواپیما‌های منطقه‌ای eVTOL و کشتی‌های دریایی برقی، به ما کمک می‌کند گزینه‌های سفری یکپارچه و پایداری را در مناطقی که به آنها خدمات می‌دهیم، ارائه کنیم.»

آمریکا قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خود را به صفر خالص برساند. دستیابی به این هدف مستلزم کاهش حداقل ۴۰ درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به کمتر از سطح ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۳۰، رسیدن به انتشار خالص جهانی گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ یا کمی پس از آن و حرکت به سمت انتشارات منفی خالص پس از آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب