دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

تولید خانه‌های پیش‌ساخته پلی‌اتیلنی دو جداره با مقاومت بالا

تولید خانه‌های پیش‌ساخته پلی‌اتیلنی دو جداره با مقاومت بالا
یک شرکت دانش بنیان از سال ۱۳۶۶ موفق به تولید بزرگترین مخازن پلی اتیلن یکپارچه در جهان شده است.
کد خبر : 935040

به گزارش خبرگزاری آنا، میرقاسم میرزاده، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درخصوص یکی از محصولات این شرکت گفت: امروزه در بسیاری از مناطق ساخت و ساز خانه های کوچک امری زمان بر و فاقد ارزش اقتصادی است. بنابراین در چنین شرایطی سفارش خانه های پیش ساخته بهترین گزینه به شمار می رود. یکی از این خانه ها، خانه پیش ساخته پلی اتیلن است.

وی افزود: خانه‌های پیش‌ساخته پلی‌اتیلن با استفاده از ماشین‌آلات و فرآیندهای صنعتی پیشرفته ساخته می‌شوند. در این فرآیند، بخش‌های مختلف خانه شامل دیوارها، سقف، پنجره‌ها، درب‌ها و سایر اجزا مهندسی شده و به صورت ماژولار (بخش‌های جداگانه) ساخته شده و در محل نصب ترکیب می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه خاطرنشان کرد: این روش ساخت سریع، سبک و قابل حمل است که اجازه می‌دهد تا خانه‌ها در کمترین زمان ممکن ساخته شده و به مقصد منتقل شوند. مواد پلی‌اتیلن مورد استفاده در ساخت این خانه‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت، حرارت، سرما و عوامل جوی دیگر دارند. همچنین، این مواد قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارند که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

میرزاده عنوان کرد: خانه‌های پیش‌ساخته پلی اتیلنی دو جداره برای نخستین بار در دنیا در ارومیه طراحی و تولید شده است. این شرکت با توجه به نیاز داخلی و جهانی اقدام به ساخت خانه های پیش ساخته در ابعاد و اندازه های مختلف کرده که جهت تامین محل اسکان دائمی و یا موقت مورد استفاده قرار می گیرد. خانه های پیش ساخته پلی اتیلن قابلیت نصب و راه اندازی در تمام نقاط کشور را دارد.

وی درباره کاربردهای این محصول بیان کرد: خانه های پیش ساخته پلی اتیلن کاربردهای فراوانی در فضاهای مختلف دارند که عبارتند از سوئیت هتل ها، کمپ های نگهبانی، کمپ های کوه نوردی و تفریحی، ویلاها، محل های که اجازه ساخت و ساز ندارند، سوئیت های شناور بر سطح آب، رستوران و کافه های شناور در آب های  آزاد کنار سواحل و یا آب پشت سد ها، اسکان موقت و ضروری در شرایط بحرانی مانند زلزله و سیل به دلیل مونتاژ سریع، خانه های ویلایی در باغ ها و مزارع، درمانگاه های صحرایی، کانکس در پروژه های عمرانی و اماکن توریستی و تفریحی.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: خانه های پیش ساخته پلی اتیلن تاکنون در 3 مدل مختلف گنبدی شکل، ویلایی و طرح کانتین طراحی و تولید می شود. با استفاده از خانه‌های پیش‌ساخته، هدررفت منابعی همچون مواد ساختمانی، زمان و انرژی کاهش پیدا می کند و این موضوع سبب می‌شود که فرآیند ساختمان‌سازی با مصرف مواد اولیه کمتر و سازگارتر با مفهوم حفاظت از محیط زیست باشد.

میرزاده در خصوص صادرات این محصول افزود: در حال حاضر به 35 کشور دنیا مانند چین، عمان، فرانسه، شوروی و کشورهای همسایه صادرات خانه های پیش ساخته پلی اتیلن انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه استفاده از خانه پیش ساخته بسیار به چشم میخورد. مقاومت آنها در برابر حوادت طبیعی مانند زلزله و همچنین تمیزی در ساخت آنها و سرعت بالای مونتاژ این خانه ها باعث شده که استفاده از این محصول در فضاهای مختلف افزایش یابد چراکه مواد پلی‌اتیلن با کیفیت بالا، مقاومت بالایی در برابر خوردگی، تغییرات دمایی و رطوبت دارند که به معنای عمر طولانی و استفاده بلندمدت از خانه‌های پیش‌ساخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب