دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

حضور ۲۰ شرکت دانش بنیان در جیتکس ۲۰۲۴ دوبی

حضور ۲۰ شرکت دانش بنیان در جیتکس ۲۰۲۴ دوبی
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور ۲۰ شرکت دانش بنیان با فروشس زیر ۱۰۰ میلیارد تومان در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ دوبی خبر داد.
کد خبر : 933827

آرش حاجی میرمالک مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: امسال پاویونی از شرکت‌های دانش بنیان متشکل از ۲۰ شرکت مرتبط با نمایشگاه در جیتکس امسال حضور می یابند.

وی با بیان اینکه فروش کل این شرکت ها کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: در پاویون‌ها بین ۲۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌ها را خود شرکت‌ها متقبل می‌شوند و مابقی را صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌کند که برای این نمایشگاه حدود ۳۰ درصد شرکت‌ها هزینه می‌کنند و ۷۰ درصد صندوق پرداخت می‌کند.

به گفته وی، در بخش گلوبال جیتکس، پاویونی نخواهیم داشت چرا که هدف ما توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان است و شرکتهای ایرانی به نوعی بیشتر در بخش استارت آپی نمایشگاه قرار می‌گیرند.

میرمالک خاطر نشان کرد: قرار است جلسات b۲b را برای جذب سرمایه و فروش محصولات هماهنگ کنیم. تنها شرکت‌های دانش بنیانی در این نمایشگاه حضور دارند که در حوزه فناوری اطلاعات و مرتبط با حوزه‌های نمایشگاه جیتکس هستند. در حوزه فناوری اطلاعات و بخش‌های نرم افزاری (سلامت، انرژی، شهر هوشمند)، زیرساخت‌های ابری، هوش مصنوعی، فین تک، فناوری‌های آموزش، تلکام حوزه های جیتکس به شمار می روند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌هایی را انتخاب می‌کنیم که توانمندی اولیه‌ای برای صادرات دارند و نمونه محصول می‌توانند ارائه کنند، گفت: خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود، توسعه بازار یک بخش است. ما از توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان چه داخلی و چه خارج خدماتی تعریف کرده ایم که یکی حضور در نمایشگاه هاست.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها یک بخش داخلی و یک بخش خارجی دارد. در نمایشگاه داخلی به دو صورت حضور مستقل و برپایی پاویون از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم. در جیتکس هم شرکت‌های کوچک‌تر که فروش کمتر از ۳۵ میلیارد تومان دارند را حمایت می‌کنیم یا شرکتی غرفه اجاره می‌کند و غرفه سازی انجام می‌دهد و ما ۷۰ درصد تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت می‌کنیم.

میرمالک خاطر نشان کرد: در رابطه با نمایشگاه خارجی‌ها هم به این شکل است فقط برای آنها شرکت‌هایی که فروش زیر ۱۰۰ میلیارد تومان دارند را حمایت می‌کنیم و به صورت مستقل ۷۰ درصد هزینه هایشان را تا سقف ۲۰۰ میلیون قابل پرداخت است که علاوه بر غرفه سازی، هزینه ویزا و پرواز و هتل را هم شامل می‌شود. 

وی با بیان اینکه از سوی دیگر سعی می‌کنیم ۱۰، ۲۰ پاویون برنامه ریزی کنیم و در نمایشگاه‌ها برای شرکت‌هایی که توانمندی دارند، اما جای کار دارند و نیازمند حمایت هستند تا صادرات انجام دهند و ارتباطات بین المللی بگیرند، برنامه پاویون تعریف می‌کنیم.

به گزارش آنا، نمایشگاه جیتکس 2024 از 23 تا 27 مهرماهدر دوبی برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب