دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد منفی بازار مشترکین تلفن ثابت در روستا‌های کشور

رشد منفی بازار مشترکین تلفن ثابت در روستا‌های کشور
طبق گزارش سازمان تنظیم مقررات رادیویی وضعیت بازار مشترکین تلفن ثابت در روستا‌های کشور رشد منفی داشته است.
کد خبر : 933551

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، گستردگی استفاده از اینترنت در روستاها و برقراری ساده تر ارتباطات و از طرف دیگر مهاجرت افراد از روستاها به شهرها باعث رشد منفی مشترکین روستایی شده است. امروز تفریبا تمامی روستاهای کشور مجهز به تلفن و ارتباطات ثابت هستند. 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخشی از گزارش جدید خود به وضعیت تلفن ثابت در روستا‌های کشور پرداخته است. بر این اساس تعداد روستا‌های دارای تلفن خانگی از ۴۷،۴۱۳عدد  در بهار ۱۴۰۲ با رشد منفی ۰.۰۱ درصد به ۴۷،۴۰۹ مورد در بهار ۱۴۰۳ رسیده است. و تعداد روستا‌های دارای ارتباط رشدی ۰.۰۱ درصدی را ثبت کرده و از ۵۱،۵۰۳ در بهار سال گذشته به ۵۱،۵۰۹ مورد در سه ماه نخست سال جاری رسیده است. همچنین تعداد اشتراک‌های روستایی نیز در این بازه زمانی با ثبت رشد منفی ۰.۴۲ درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به ۳،۹۳۸،۳۳۷ رسیده است.

تنظیم

و در بخشی دیگر وضعیت مکالمات و پیامک‌های شبکه سیار در  سه ماهه دوم، سوم و چهارم ۱۴۰۲ و سه ماهه اول ۱۴۰۳، به این شرح است ؛هر کاربر شبکه همراه کشور در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ به طور میانگین، ماهانه ۱۷۹ دقیقه مکالمه برقرار کرده و ۱۱۷ پیامک ارسال نموده است. در نتیجه مجموعا ۸۳۲۱۵,۴۴۹۷۵۷ دقیقه مکالمه و ارسال ۵۴۴۴۹۲۸۴۷۴۱ مورد پیامک در این بازه زمانی ثبت شده است.

تنظیم

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب