دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت حساب کاربری گوگل در روسیه غیرممکن شد

ساخت حساب کاربری گوگل در روسیه غیرممکن شد
شرکت گوگل با محدود کردن خدمات خود در روسیه، کاربران این کشور را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.
کد خبر : 933437

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، گوگل به تازگی ایجاد حساب‌های جدید برای کاربران کشور روسیه را محدود کرده است؛ اقدامی که از نظر برخی از کارشناسان، در پی فشار‌های مداوم روسیه بر گوگل صورت گرفته است.

از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین، گوگل به دلیل عدم حذف محتوا‌هایی که مسکو آن را غیرقانونی می‌داند و از سوی دیگر مسدود کردن بیش از هزار کانال یوتیوبی از رسانه‌های دولتی روسیه و شخصیت‌های عمومی این کشور، با فشار‌های فزاینده‌ای از طرف دولت روسیه مواجه شده است.

وزارت دیجیتال روسیه تایید کرده گوگل ایجاد حساب‌های کاربری جدید را محدود کرده و کاهش قابل توجهی در تعداد پیامک‌های ارسالی توسط گوگل به کاربران روسی مشاهده شده است.

این وزارتخانه به کاربران توصیه کرده است که از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و از روش‌های جایگزین برای احراز هویت دومرحله‌ای استفاده کنند.

گوگل در ماه اوت (تابستان گذشته) اعلام کرد که حساب‌های AdSense در روسیه غیرفعال خواهد شد. این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۲۲ تبلیغات برای کاربران روس را متوقف کرد و درآمدزایی از محتوا‌هایی که جنگ روسیه با اوکراین را ترویج، توجیه یا تایید می‌کند، متوقف کرد.

گوگل از آن زمان تا کنون، بیش از یکهزار کانال یوتیوب از جمله کانال‌های خبری دولتی و بیش از ۵٫۵ میلیون ویدئو در یوتیوب را مسدود کرده است.

در ماه‌های اخیر، کاهش سرعت در سکوی میزبان ویدئو‌های یوتیوب در روسیه مشاهده شده است. قانون گذاران روس، عدم ارتقای تجهیزات توسط گوگل را عامل این کاهش سرعت می‌دانند، اما این شرکت و بسیاری از کارشناسان فناوری، این ادعا را رد کرده اند.

این محدودیت‌های اعمال شده بر خدمات گوگل در روسیه، تبعات گسترده‌ای برای کاربران این کشور به‌همراه داشته است. محدودیت‌هایی که ناشی از تنش‌های سیاسی و امنیتی بین روسیه و غرب است، ابعاد مختلفی از زندگی دیجیتالی کاربران را تحت تأثیر قرار داده و کاربران روس باید به دنبال راه حل‌های جایگزین برای خدمات گوگل باشند و از داده‌های خود، به طور مداوم محافظت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب