دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با توان تولید ۲۰ مگاوات ساعت برق محقق شد؛

ساخت قدرتمندترین و بزرگ‌ترین توربین بادی فراساحلی جهان در چین

ساخت قدرتمندترین و بزرگ‌ترین توربین بادی فراساحلی جهان در چین
یک شرکت چینی قصد دارد با عرضه یک مدل توربین بادی ۲۰ مگاواتی جدید، قدرتمندترین توربین را به صنعت بادی وارد کرده و بازار باد شناور را هدف قرار دهد.
کد خبر : 933391

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از IE، این مدل به عنوان بهترین گزینه برای توسعه منابع بادی فراساحلی در آب‌های عمیق مطرح شده است که در سرعت باد با بار کامل، ۴۰ کیلووات ساعت برق در هر چرخش تولید می‌کند.

این طرح در کنفرانس «WindEnergy» هامبورگ آلمان به همراه آخرین پیشرفت‌های شرکت دولتی چینی CRRC در گروه‌های توربین بادی (WTGs)، مدیریت تامین قطعات انرژی بادی و سیستم‌های یکپارچه ذخیره سازی بادی-خورشیدی-هیدروژنی رونمایی شد.

شرکت دولتی CRRC در سال‌های اخیر با چندین نوآوری پیشرو جهان، از جمله بزرگترین ژنراتور توربین بادی شناور جهان، بلندترین استوانه برج بادی خشکی و قوی‌ترین مولد باد نیمه مستقیم با آهنربای دائمی ۲۵ مگاواتی، پیشگام تحول در سراسر این بخش بوده است که تخصص فنی این شرکت را در صنعت برق بادی جهانی به نمایش می‌گذارد. 

در رویداد هامبورگ، CRRC سیستم‌های مبتنی بر هوش پیشرفته خود را به نمایش گذاشت و فناوری‌های متنوعی مانند پیش بینی باد با دقت بالا، سکو‌های هدایت انرژی، برج‌های فوق العاده و همکاری پیشرفته ابری برای مدیریت سلامت پیش بینی کننده (PHM) را ارائه کرد.

این شرکت راه حل‌های مناسب برای شرایط مختلف جغرافیایی و اقلیمی، از جمله کوپلینگ ذخیره انرژی باد – خورشیدی - و فناوری دوقلو دیجیتال برای توربین‌های بادی نیز ارائه می‌دهد.

مجموعه عملیات و نگهداری هوشمند (O&M) این شرکت، شامل یک سیستم نظارت متمرکز از راه دور برای ردیابی بلادرنگ توربین و یک سیستم مدیریت سلامت با مدل‌های تشخیص عیب و هشدار اولیه است.

بر اساس اعلام این شرکت، سکوی خدمات هوشمند یکپارچه آن، عملیات کارآمد و بدون مراقبت را در طول چرخه عمر نیروگاه بادی امکان پذیر می‌کند.

نکته برجسته این نمایشگاه، ژنراتور توربین بادی (WTG) شناور ۲۰ مگاواتی جدید این شرکت بود که جهش چشمگیر در فناوری باد فراساحلی را نشان می‌دهد.

این توربین دارای قطر روتور ۲۶۰ متر، ارتفاع نوک تیغه تا ۳۲۰ متر و مساحت وسیع ۵۳ هزار متر مربع است که تقریبا به اندازه هفت زمین استاندارد فوتبال است.

در سرعت باد با بار کامل، توربین در هر چرخش ۴۰ کیلووات ساعت برق تولید می‌کند. توان خروجی و مقیاس بزرگش، آن را به یک راه حل ایده آل برای توسعه منابع بادی فراساحلی در آب‌های عمیق، به ویژه در مناطقی با باد‌های قوی و مداوم تبدیل می‌کند.

این شرکت مدعی است نوآوری آن به طور اساسی کارایی و ظرفیت پروژه‌های انرژی بادی فراساحلی را در سراسر جهان ارتقا می‌دهد.

آنها از تجربه حمل و نقل ریلی خود برای ایجاد یک زنجیره صنعتی تجهیزات قوی در اطراف توربین‌های بادی استفاده می‌کند. با فروش سالانه بیش از ۲.۸۵ میلیارد دلار، این زنجیره از قطعات ضروری مانند ژنراتور، تیغه، استوانه برج، مبدل، گیربکس و ترانسفورماتور تشکیل شده است.

بهترین توربین‌های بادی کامل این شرکت به گونه‌ای طراحی شده اند که طیف گسترده‌ای از قدرت را در خود جای دهند، از ۸ تا ۲۰ مگاوات برای کاربرد‌های فراساحلی و از ۱.۵ تا ۱۲ مگاوات برای استفاده در خشکی.

این شرکت دولتی چینی می‌گوید، با ۲۰ سایت تولید، بیش از ۲۶۰ نیروگاه بادی را در سراسر جهان تجهیز کرده است که ظرفیت نصب شده تجمعی آنها بیش از ۱۳ هزار واحد است. با مجموع عرضه جهانی بیش از ۲۲ هزار مجموعه، پره‌های توربین بادی آن - مناسب برای استفاده در خشکی و فراساحلی - سه سهم نخست بازار جهانی را در اختیار دارند.

در نمایشگاه هامبورگ، CRRC همچنین راه حل یکپارچه ذخیره سازی باد-خورشید-هیدروژن خود را معرفی کرد که ترکیبی از انرژی بادی، خورشیدی، آبی و هیدروژن برای به حداکثر رساندن بهره وری انرژی است.

این شرکت می‌گوید: «این راه حل از نقاط قوت فناورانه و صنعتی خود در کل طیف انرژی پاک، از تولید تا انتقال، توزیع و مصرف استفاده می‌کند. CRRC تلاش می‌کند تا یک زیست بوم انرژی سبز، کم کربن و پایدار ایجاد کند که شامل کسب، ذخیره سازی و کاربرد انرژی می‌شود و راه حل‌های سیستمی جامع، فراگیر و تمام فرآیند را به شرکا ارائه می‌کند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب