دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت سیم بخیه ضد زنگ برای عمل جراحی قلب

ساخت سیم بخیه ضد زنگ برای عمل جراحی قلب
پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان ایران موفق به تولید و ساخت سیم بخیه استیل ضد زنگ و زیست سازگار شده اند؛ محصولی که پس از جراحی باز قلب برای بستن استخوان ناحیه جناق سینه کاربرد دارد.
کد خبر : 932545

حجت میرزایی، مدیر تولید این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: یکی از محصولات تولیدی این شرکت، سیم بخیه استیل ضد زنگ است. این محصول بعد از عمل قلب باز برای بستن بخیه جناق سینه استفاده می‌شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های مهم این محصول زیست سازگار بودن آن است؛ معمولا برای انجام عمل‌های جراحی از نخ بخیه‌های پلاستیکی و جذبی استفاده می‌شود، اما برای عمل ناحیه جناق سینه که استخوانی مقاوم دارد باید از بخیه‌های فلزی و قابل جذب با قدرت و توان بیشتری استفاده کرد.

مدیر تولید این شرکت دانش بنیان اظهارکرد: این محصول مانند تجهیزات ایمپلنتی مادام العمر در داخل بدن بیمار باقی می‌ماند به همین دلیل باید زیست سازگار باشند و استاندارد‌های لازم را از لحاظ خواص مکانیکی مانند نفوذ، نیروی اتصال، خمش و دیگر پارامترهایش را اخذ کنند.

وی تاکید کرد: این محصول اکنون تمامی استاندارد‌های ۱۰۹۹۳ (استاندارد ارزیابی بیولوژیکی تجهیزات پزشکی) را دریافت کرده است. تاییدیه‌های لازم را نیز از مرکز قلب و چند بیمارستان مطرح قلب ایران را اخذ کرده است.

میرزایی یادآورشد: کیفیت این محصول نه تنها با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند بلکه قیمت آن نیز نصف نمونه‌های مشابه خارجی است.

وی به مشکلات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات شرکت‌های تولید کننده دانش بنیان عرضه این محصولات به بازار است. در ابتدای کار عرضه این محصولات و رقابت شان با برند‌های خارجی سخت است از اینرو نیاز به حمایت بیشتر دولت داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب