دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات:

حبس داده‌ها، مردم را از دریافت خدمات محروم می‌کند

حبس داده‌ها، مردم را از دریافت خدمات محروم می‌کند
«سید ستارهاشمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم گفت: مردم مهمترین و ارزشمندترین سرمایه کشورهستند که در دهه‌های گذشته، نظام را همراهی کرده اند وهمواره باید براحتی خدمات مختلف دریافت کنند. وزیر ارتباطات همچنین اظهار داشت که «حبس یا اختصاصی کردن داده‌ها» مردم را از دریافت خدمات محروم می‌کند.
کد خبر : 932070

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هاشمی در دیدار سردار «احمد دولتخواه» معاون فناوری اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) با وی گفت که این وزارتخانه آماده همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف برای جلب رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه پلیس امروز یکی از دستگاه‌های موفق در حوزه فناوری اطلاعات است، از اتفاقات بسیار ارزشمند فناوری اطلاعات و رشد و پویایی در مجموعه فراجا ابراز خرسندی کرد.

وزیر ارتباطات به دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص هوش مصنوعی اشاره کرد و اظهار داشت: آماده امضای تفاهم نامه‌های همکاری دو و یا چند جانبه برای کاربردی کردن هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف هستیم.

هاشمی با بیان اینکه «یکی از موضوعات بسیارکلیدی در کشور ایجاد زیرساخت سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) است تا همه دستگاه‌ها از آن بهره‌مند شوند»، گفت: ایجاد این سامانه به علت فرابخشی بودن، نیازمند عزم ملی است.

وی بر اهمیت رفع مشکلات و کمبود‌های دولت الکترونیک و سامانه اطلاعات جغرافیایی تاکید و تصریح کرد: ایجاد سامانه‌هایی مانند سجام، ثنا و شاهکار که از ارکان دولت الکترونیک هستند نقشی مهم در احراز هویت افراد داشته است. 

وزیر ارتباطات با اشاره به اهتمام ویژه به الکترونیکی کردن خدمات در کشور، فعال کردن توافقنامه «سطح خدمات» را ضروری خواند و گفت که اگر حلقه‌ای از خدمات الکترونیک ضعیف عمل کند، کل زنجیره مشکل پیدا می‌کند.

توافقنامه سرویس خدمات (SLA) یک قرارداد دو جانبه بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده است که بر اساس توافق و به منظور تضمین پارامتر‌های کیفیت خدمات توافق شده، منعقد می‌شود.

در ابتدای این دیدار، معاون فناوری اطلاعات فراجا گزارشی از خدمات پلیس در حوزه‌های مختلف همچون گذرنامه‌های اربعین، فوریت‌های پلیسی و اتباع بیگانه ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب