دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حکمرانی در فضای مجازی مطالبه ملی است/ حکمرانی نباشد، دشمن سوءاستفاده می‌کند

حکمرانی در فضای مجازی مطالبه ملی است  حکمرانی نباشد، دشمن سوءاستفاده می‌کند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تاثیر بسزا و غیرقابل انکار فضای مجازی در کشور ایجاب می‌کند که همه دستگاه‌های مهمی که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند، اهتمام لازم را به این امر داشته باشند و ضرورت حکمرانی را به عنوان یک مطالبه ملی دنبال کنند.
کد خبر : 931752

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، شرایط و تحولات جهانی در حوزه فضای مجازی و تاثیر این فضا بر جامعه در ابعاد مختلف، حمکرانی در فضای مجازی را ضرورت غیرقابل انکار کرده است، گفت: امروز فضای مجازی به یکی از بستر‌های اساسی در حوزه جنگ سایبری تبدیل شده و جنگ سایبری خط مقدم فتنه‌ها علیه نظام اسلامی است و وقتی که ما در چنین فضای قرار داریم طبیعی است که باید حکمرانی در فضای مجازی را در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه، مقام معظم رهبری بیشترین توجه را نسبت به فضای مجازی دارند و بار‌ها درباره ضرورت حکمرانی و قاعده‌مند کردن فضای مجازی هشدار داده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری درک دقیق و صحیحی از فضای مجازی دارند و توصیه‌های ایشان در حوزه فضای مجازی بر اساس درک و شناخت عمیق ایشان از حوزه فضای مجازی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، تقویت شبکه ملی اطلاعات و حاکمیت در فضای مجازی را اولویت فضای مجازی دانست و گفت: یکی از لازمه‌های حکمرانی در فضای مجازی، تحقق شبکه ملی اطلاعات است که اگر تحقق آن میسر نشوند، طبیعی است که حکمرانی در فضای مجازی با معضلات جدی مواجه خواهد شد.

آیت‌الله کعبی همچنین گفت: اگر در فضای مجازی حکمرانی صورت نگیرد، قطعا حکمرانی در این فضای در اختیار دشمن قرار خواهد گرفت و دشمنی که بتواند در فضای مجازی موثر باشد، قطعا از این فضا علیه مردم کشورمان استفاده خواهد کرد؛ همان‌طور که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی در اغتشاشات سالیان گذشته به دلیل عدم حکمرانی کشورمان بر فضای مجازی، دشمن از این فضا علیه مردم و کشورمان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه، طبق بند یک اصل سوم قانون اساسی، ایجاد محیط و فضای مساعد برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی وظیفه دولت جمهوری اسلامی است، گفت: برای ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی باید به موضوع حکمرانی در فضای مجازی توجه کرد؛ حکمرانی، ضابطه‌مند کردن و قانونمند کردن فضای مجازی برای حکومت و دولت یک وظیفه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، توجه به ضابطه‌مند کردن فضای مجازی را وظیفه همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی دانست و گفت: تاثیر بسزا و غیرقابل انکار فضای مجازی در کشور ایجاب می‌کند که شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه دستگاه‌های مهمی که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند، اهتمام لازم را به این امر داشته باشند و ضرورت حکمرانی را به عنوان یک مطالبه ملی دنبال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب