دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیفون ۱۶ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی متمرکز می‌‌شود

آیفون ۱۶ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی متمرکز می‌‌شود
اپل در سری آیفون ۱۶ خود بر چگونگی ترکیب ویژگی‌های دستگاه پرچمدار خود با هوش مصنوعی تمرکز کرده است.
کد خبر : 931066

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اپل به‌زودی قرار است از سری آیفون ۱۶ خود رونمایی کند و اینبار به جای تاکید معمولش بر ارتقای سخت افزاری، بر چگونگی ترکیب ویژگی‌های دستگاه پرچمدار خود با هوش مصنوعی تمرکز کرده است.

در ماه ژوئن و برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت  از هوش مصنوعی تولیدی خود رونمایی کرد که می‌تواند متن، تصویر و دیگر محتوای در حال اجرا را به تصویر بکشد.

همچنین یک نسخه بهبود یافته از دستیار صوتی سیری را به نمایش گذاشته بود که با چت جی پی تی، چت بات توسعه یافته توسط اپن‌ای آی ادغام شده بود.

این تازه سازی در حالی صورت می‌گیرد که آیفون‌ها در چین با رقابت سختی از سوی هواوی مواجه هستند، جایی که مصرف کنندگان به دنبال ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتر هستند و حاضر به پرداخت هزینه برای آنها هستند. هواوی تنها چند ساعت پس از رویداد اپل، معرفی محصول خود را برنامه ریزی کرده است.

پلتفرم هوش مصنوعی «اپل اینتلیجنس» برای عرضه در بازار چین باید مورد تایید پکن باشد. در ماه جولای، اپن‌ای آی دسترسی به چت جی پی تی در چین را مسدود کرد، اقدامی که می‌تواند بر ادغام چت بات با سیری تأثیر بگذارد.

آیفون‌ها بیش از نیمی از فروش ۳۸۳ میلیارد دلاری اپل در سال گذشته را به خود اختصاص دادند و دستگاه‌های جدید به‌روزرسانی مهمی برای شرکت مستقر در کوپرتینو کالیفرنیا است که ادعا کرده است ویژگی هوش مصنوعی مصرف‌کنندگان را در بحبوحه کاهش فروش آیفون به ارتقاء سوق دهد.

اپل اوایل امسال در چین به دلیل محدودیت‌های دولتی و افزایش رقابت داخلی، قیمت‌های خود را به شدت کاهش داد.

سری آیفون ۱۶ اولین گوشی‌های هوشمند اپل خواهند بود که حول این ویژگی‌های هوش مصنوعی طراحی شده اند، هرچند این ویژگی‌ها در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، نسخه‌های رده بالای دستگاه‌های نسل قبل نیز در دسترس خواهند بود. انتظار می‌رود نسخه‌های جدیدی از اپل واچ و ایرپاد نیز عرضه شوند.

اپل تاکنون جدول زمانی انتشار «اپل اینتلیجنس» را تنها در ایالات متحده به اشتراک گذاشته است که قرار است در پاییز روی دستگاه‌های سازگار عرضه شود.

در ماه ژوئن، یک هفته پس از کنفرانس توسعه دهندگان، اپل گفت که به دلیل قوانین فناوری اتحادیه اروپا، انتشار آن را در اروپا به تاخیر خواهد انداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب