دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خوانساری:

استراتژی درآمدزایی سازمان از محل شرکت‌های توسعه‌ای محقق می‌شود

استراتژی درآمدزایی سازمان از محل شرکت‌های توسعه‌ای محقق می‌شود
مجمع عمومی عادی صاحبان سهام سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور صاحبان سهام برگزار شد.
کد خبر : 930796

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی عادی صاحبان سهام سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور صاحبان سهام برگزار شد. این جلسه با حضور «علی‌اصغر انصاری»، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، «محمد خوانساری»، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات؛ اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی برگزار شد.

 محمد خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این مجمع به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان در سه سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در تشریح عملکرد و ارائه گزارشات تاکید داشته‌ایم که گزارش عملکرد سه ساله تنها بر اساس آنچه در داشبورد‌های عملکردی موجود است اعلام شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ در بخش GSB مجموع تراکنش‌ها حدود ۱.۵ میلیارد بود که این عدد درطول دولت شهید رئیسی به ۲۰ میلیارد تراکنش رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین متذکر شد: یکی از تاکیدات دولت استراتژی توسعه بود که در این راستا تاسیس شرکت‌های توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفت. تاکنون پیگیری‌های مربوط به ایجاد دو شرکت انجام شده و در حال طی کردن مقدمات قانونی راه‌اندازی آنها هستیم چراکه معتقدیم که استراتژی درآمدزایی سازمان از محل شرکت‌های توسعه‌ای محقق می‌شود.

این گزارش حاکی است، علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات نیز در این مجمع با اشاره به عملیاتی شدن ۷۰ درصد احکام مربوط به وزارت ارتباطات در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز ۸۰ درصد احکام به گونه‌ای است که وزارت ارتباطات به نوعی در اجرایی شدن آن مستقیم یا غیر مستقیم موثر خواهد بود و باید به سازمان فناوری اطلاعات ایران کمک کنیم در راستای تحقق اهداف با توجه به مقررات موجود گام بردارد.

وی گفت: بر اساس برنامه هفتم، بخشی از انجام تکالیف محوله سازمان از طریق اپراتور‌ها یا مشارکن بخش خصوصی خواهد بود که باید پیگیری شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات با بیان این مطلب که برنامه هفتم توسعه بر اساس مطالبه و نیاز‌های کشور تدوین شده، اظهار کرد: بر همین اساس اهداف و احکام تعریف شده در آن قابل تحقق است و چنانچه از ابتدای برنامه نسبت به اجرایی شدن آن دقت عمل وجود نداشته باشد در سال‌های بعد تحقق آن دشوار خواهد شد و به همین دلیل باید از ابتدا جهت اجرای صحیح آن دقت عمل داشت.

این گزارش حاکی است، در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام سازمان فناوری اطلاعات ایران اهم موضوعات تحول آفرین سازمان در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت که اولین آنها بحث تقویت هویت شرکتی سازمان بود. در این ارتباط مواردی مانند ادامه فعالیت کمیته قیمت‌گذاری و اصلاح خدمات سازمان، افزایش منابع درآمد سازمان، ساماندهی به کاتالوگ خدمات و اخذ مصوبات مورد نیاز برای تعریف، قیمت‌گذاری سرویس‌ها و ارائه خدمت، بررسی شد.

همچنین انتقال کامل توسعه و نگهداری و عملیات درگاه خدمات PGSB به دو اپراتور در قالب مشارکت عمومی-خصوصی، انجام پروژه‌های جدید راهبردی، افزایش ابعاد خدمات و سامانه‌های موجود و توسعه آنها، تقویت نقش تنظیم‌گری در حوزه فاوا، تقویت نقش خدمات و عملیات افتا و بهبود رتبه بهره‌وری سازمان از دیگر موارد تحول آفرینی بود که در سال گذشته در دستور کار قرار داشته است.

توسعه ظرفیت ملی اقدامات واکنشی و پیشگیرانه در حوزه حوادث سایبری از دیگر رویکرد‌های سازمان بود در این مجمع مورد بررسی قرار گرفت. از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه اجرای طرح جامع امن سازی و پیشگیری و مقابله با حوادث دستگاه‌های زیرساختی و زیرساخت‌های دولت الکترونیک می‌توان اشاره کرد.

همچنین توسعه خدمات، محصولات و آزمایشگاه‌های حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات از دیگر موارد مورد بررسی قرار گرفته است.

مضاف بر این اقدامات واکنشی از جمله توسعه مراکز آپا، سامانه‌ها و زیرساخت‌های امن سازی از دیگر راهکار‌هایی است که در این مجمع در راستای توسعه ظرفیت ملی اقدامات در دستور کار قرار گرفت.

ارتقاء بهره‌وری از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که در این حوزه نیز با تاکید بر لزوم استقرار چرخه بهره‌وری اقداماتی مانند توسعه سکوی ارائه خدمات یکپارچه دولت هوشمند، توسعه سامانه کارپوشه ملی ایرانیان، توسعه زیرساخت لازم برای احراز اصالت و تبادل اسناد، بهره‌وری سرمایه و بهره‌وری نیروی کار صورت گرفته است.

همچنین در این مجمع سرویس‌های پایه دولت الکترونیک از جمله ابر دولت هوشمند، توسعه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه مرکز ملی تبادل اطلاعات، ایجاد و توسعه سامانه پنجره واحد زمین و سامانه ایران پیام (شامل سامانه پست الکترونیکی، سامانه کارپوشه پیام ایران، سامانه پیامکی ۴۰۴۰ و کد دستوری) و درگاه ملی مجوز‌های کشور مورد بررسی قرار گرفت.

تنظیم‌گری پیام‌رسان‌های اجتماعی، تنظیم‌گری مراکز داده و خدمات ابری، تنظیم‌گری صنعت تولید نرم‌افزار و تنظیم سکو‌های دیجیتال نیز از دیگر مواردی بود که در مجمع سازمان فناوری اطلاعات ایران مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در این مجمع، صورت‌های مالی سازمان فناوری اطلاعات ایران مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

همچنین انتخاب حسابرس، بازرس و روزنامه کثیر الانتشار هم از دیگر مصوبات مجمع امروز محسوب می‌شود

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب