دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید دو محصول کاربردی در صنعت ساختمان توسط یک شرکت دانش بنیان

تولید دو محصول کاربردی در صنعت ساختمان توسط یک شرکت دانش بنیان
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید چسب و رنگ هایی کاربردی در صنعت ساختمان شدند که هزینه ساخت و ساز و ترمیم را کاهش می دهد.
کد خبر : 930520

فرزانه مغانی نماینده یک شرکت دانش بنیان به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه در این شرکت محصولاتی تولید می شود که در صنعت ساختمان قابل کاربرد است، گفت: یکی از این محصولات چسب اپوکسی است؛ ۵ مدل این چسب‌ها در انواع کارتریجی، فله‌ای و تیوبی تولید می شود.

وی با بیان اینکه این چسب ها کاملا ضد آب هستند، خاطر نشان کرد: نوع چسب کارتریجی برای کاشت میلگرد، فله‌ای برای درزگیری، ترمیم ترک بتن، ترمیم در آب (فضای ترک خورده‌ای که در آب است نیاز به تخلیه آب نیست) چسباندن نبشی به بتن، بتن به بتن، سنگ به بتن، دو جزیی یک به دو قابل استفاده است.

به گفته وی، این چسب های ضد آب به رنگ سفید و سبز تولید شده اند.

مغانی با اشاره به دیگر محصول این شرکت افزود: عایق‌های رطوبتی پلیمری داریم که گواهی فنی مسکن و شهرسازی و استاندارد‌های کارخانه را دارد و برای عایق کردن رطوبتی استخر، پشت بام، بالکن به کار می رود.

این نماینده شرکت دانش بنیان در اامه عنوان کرد:‌بعد از عایق کردن نیاز به کاشی نیست چرا که رنگ آن کاملا ماندگار است. این عایق‌ها روی سیمان و بتن قرار می‌گیرد و نیازی به کاشی نیست. چون رنگ آبی است در مقابل نور خورشید و سایش کاملا مقاوم و ضدخش است و حالت الاستیکی دارد.

وی تصریح کرد: تک جزیی‌ها با قلم و پیستوله و غلطک اجرا می‌شوند. کف پوش‌های صنعتی ساختمانی سه لایه و نازکتر از سه لایه و رزین‌های پیشرفته را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب