دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چهارمین ببر چینی قدم به عرصه هوش مصنوعی گذاشت

چهارمین ببر چینی قدم به عرصه هوش مصنوعی گذاشت
یک استارت‌آپ چینی مدل جدیدی از هوش مصنوعی طراحی کرده است که می‌تواند متن را به ویدیو تبدیل کند و رقیب مهمی برای ابزار هوش مصنوعی سورا (Sora) است.
کد خبر : 930504

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، استارت‌آپ چینی «مینی مکس» (MiniMax) در رقابت با ابزار «سورا» متعلق به اُپن اِی آی، مدل جدیدی از هوش مصنوعی به نام  «ویدیو-۰۱» را طراحی کرده است. این مدل می‌تواند متن را به ویدیو تبدیل کند و بازار رقابت را در سرزمین فناوری داغ‌تر کند.

«مینی مکس» یکی از چهار مدلی است که به ببر‌های هوش مصنوعی چین (AI Tigers) شناخته می‌شوند. «مونشات‌ای آی» (Moonshot AI)، «بایچوآن» (Baichuan) و «ژیپو» (Zhipu) سه مدل دیگری هستند که به ببر‌های چینی در حوزه هوش مصنوعی معروف شده‌اند.

ابزار جدید ویدیو-۰۱ در اولین همایش توسعه‌دهندگان مینی مکس در شانگهای رونمایی شد و از طریق وب سایت این شرکت در دسترس عموم قرار گرفت.

ویدیو-۰۱ به کاربر امکان می‌دهد تا با وارد کردن توضیحات متنی، ویدیویی با طول حداکر ۶ ثانیه بسازد و فرایند تولید از زمان وارد کردن پیام متنی تا تولید ویدیو حدود ۲ دقیقه طول می‌کشد.

استارت‌آپ مینی مکس که در دسامبر ۲۰۲۱ تأسیس شد، ابزار جدید خود، ویدیو-۰۱، را به عنوان بخشی از پلتفرم هوش مصنوعی هایلو (Hailuo) در اختیار کاربران قرار می‌دهد، که همچنین ویژگی‌های تولید متن و موسیقی هوش مصنوعی را نیز دارد.

ماه گذشته مالک تیک تاک، برنامه جدید جیمنگ (Jimeng) برای تبدیل متن به ویدیو را در فروشگاه اپل عرضه کرد و سپس آن را در ۳۱ ژوئن در فروشگاه‌های مختلف اندروید در دسترس قرار داد.

جیمنگ به کاربر اجازه می‌دهد ۸۰ تصویر یا ۲۶ ویدیو را به صورت رایگان ایجاد کند و برای تولید ویدیو‌های بیشتر، هزینه اشتراک ماهانه حداقل ۶۹ یوان (۹.۷۰ دلار آمریکا) را دریافت می‌کند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته