دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان؛

دومین رویداد و جایزه نکست تشریح شد

دومین رویداد و جایزه نکست تشریح شد
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شرایط دومین رویداد و جایزه نکست را تشریح گپکرد.
کد خبر : 930174

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم مصلحی؛ رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشست رویداد و جایزه نکست که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری  برگزار شد، گفت: اکنون ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور و ۹۵۰۰ نفر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد:  از ۹۵۰۰ نفر ۶۰۰ نفر دکتری دارند در حالیکه می‌توانند صندلی های دولتی را بگیرند یا مهاجرت کنند اما نه تنها خودشان بلکه مدیرعامل شرکت و کارکنان زیادی را در کشور حفظ کردند.

مصلحی با بیان اینکا ۳۵ درصد این ۹۵۰۰ نفر افراد زیر ۳۵ سال هستند، گفت: جایزه ملی نکست به شرکت‌های بزرگ توجه می کند و برنامه های آینده آنها را مد نظر دارد.

به گفته وی،  افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، حمایت از شرکت‌های بالغ و بزرگ حوزه فناوری کشور، هم افزایی و هم آفرینی و رقابت فن‌آفرینان بزرگ، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور از اهداف این رویداد است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاده به ویژگی های برگزیدگان و شرکت کنندگان در نکست گفت: سطح آمادگی حداقل TRL ۴، ایده‌های با عمق موضوعی فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه و وجود بازار برای محصول نهایی ویژگی های شرکت کنندگان در نکست خواهد بود. 

مصلحی گفت: وجود حداقل ۳ محصول با سطح آمادگی فناوری حداقل TRL۸ در سبد محصولات، فروش حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان، داشتن حداقل ۵ نفر نیرو در بخش تحقیق و توسعه از مشخصات شرکت‌های مخاطب به شمار می رود.

مصلی با اشاره به رقم جوایز برگزیدگان هر موضوع گفت: جایزه رتبه اول نکست ۵ میلیارد تومان و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، جایزه نفر دوم ۳ میلیارد تومان و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و جایزه رتبه سوم ۲ میلیارد تومان و ۶ میلیارد تومان تسهیلات است.

وی گفت: در حوزه مواد و ساخت پیشرفته بحث استحصال، خالص سازی، و آماده سازی عناصر نادر خاکی حوزه باتری، استحصال، خالص سازی و آماده سازی عناصر نیمه هادی، استحصال عناصر ارزشمند از پسماند اسمز معکوس، سنتز، رشد و فرآوری ترکیب‌های تک کریستال، تکمیل زنجیره ارزش حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و تولید محصولات پایین دستی و. است.

وی با اشاره به فناوری‌های اپتیک و کوانتوم گفت: موضوعات این فناوری شامل رشد بلورها، ساخت مواد و لایه‌های نازک اپتیکی، دوربین‌های فرا طیفی، لیزر‌ها و نمایشگر‌های دیودی، تکمیل زنجیره ارزش ساخت آشکارساز‌های مادون قرمز و مدار‌های فوتونیکی یکپارچه، تکمیل زنجیره ارزش لیزر‌های جوش و برش صنعتی و پردازش مواد است.

وی ادامه داد: موضوع سوم زیست فناوری و پزشکی دقیق است که شامل تراشه‌های کاشتنی ارتباط مغز و کامپیوتر، میکروالکترونیک سلامت و مهندسی ژنتیک، تشخیص و درمان دقیق، پزشکی بازساختی، نمایه سازی و تشخیص‌های مولکولی، فارماکوژنومیکس و تأثیر ساختار ژنتیکی بر پاسخ به داروها، سلامت دیجیتال و تجهیزات پزشکی دقیق و پیشگیری مراقبت و شکوفایی دقیق است.

به گزارش آنا، این جایزه با همکاری مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار‌می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته