دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی رئیس‌جمهور:

کاهش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در ارزیابی های جدید اشکالی ندارد

کاهش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در ارزیابی های جدید اشکالی ندارد
معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: اگر در ارزیابی‌های جدید دانش بنیان‌ها تعداد شرکت‌ها کاهش پیدا کند هیچ اشکالی ندارد.
کد خبر : 930155

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دومین جایزه و رویداد نکست امروز در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حضور حسین افشین معاون علمی رئیس‌جمهور، قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و شقایق حق‌جوی جوانمردی رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

 حسین افشین در این نشست خبری نکست را نماد اعتماد میان دولت، صنعت، دانشگاه و علم توصیف کرد و گفت: تحقیق و توسعه کلید توسعه کشور است و باید به آن توجه بیشتری شود‌.

افشین گفت: ما به عنوان دولت در کنار بخش خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: در دور اول رویداد نکست بخشی از تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری واگذار شد، که در این فرآیند تأخیر و بدقولی‌هایی رخ داد.

وی ادامه داد: در بخش تسهیلات، مأموریت به یکی از صندوق‌ها واگذار شده بود که اعلام کرد برای اعطای تسهیلات نیاز به ارزیابی مجدد طرح‌ها دارد، در حالی که این طرح‌ها قبلاً در روند جایزه ارزیابی شده بودند.

افشین اضافه کرد: به همین دلیل، پس از آغاز به کار بنده در معاونت علمی، ضمن تغییر صندوق اعطا کننده تسهیلات، نامه‌ای به شرکت‌ها ارسال کردم.

معاون علمی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در این نامه به شرکت‌ها اعلام شد که تا پایان شهریورماه می‌توانند به این صندوق مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه، انصراف آنها تلقی خواهد شد.

افشین تأکید کرد: این وضعیت باعث بی‌اعتمادی شرکت‌ها می‌شود، اما ما متعهد هستیم که جوایز برگزیدگان دوره اول را به آنها اعطا کنیم. از این رو، تا ۱۰ مهرماه جاری، یعنی پیش از آغاز نکست ۲، این جوایز به شرکت‌های برتر نکست اول، اعطا شود. با صندوق دیگری همکاری خواهیم کرد تا این روند با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: همچنین انتظار داریم که در اختتامیه جایزه ملی فناوری سال جاری، برنامه‌ریزی برای دوره سوم نکست اعلام شود تا شرکت‌ها بتوانند به طور برابر برای دور بعد آماده شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید اجازه دهیم اکوسیستم خودش خودش را شکل دهد و با اقدامات ایجابی و مصنوعی نباید جلوی رشد اکوسیستم گرفته شود، گفت: اگر در ارزیابی‌های جدید دانش بنیان‌ها تعداد شرکت‌ها کاهش پیدا کند هیچ اشکالی ندارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته