دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اروپا تلگرام را به پنهان کردن تعداد واقعی کاربران متهم کرد

اروپا تلگرام را به پنهان کردن تعداد واقعی کاربران متهم کرد
تحقیقات مقام‌های نظارتی در اتحادیه اروپا، پیامرسان تلگرام را با اتهام جدیدی روبه رو کرده‌اند و گمان می‌کنند که این پلفترم برای دور زدن قوانین دیجیتال تعداد واقعی کاربران خود را اعلام نکرده است.
کد خبر : 930148

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینگجت، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد برنامه پیام‌رسان محبوب تلگرام آغاز کرده‌اند و گمان می‌برند که این پلتفرم ممکن است تعداد کاربران خود را نادرست اعلام کرده باشد تا از مقررات سخت‌گیرانه «قانون خدمات دیجیتال» (DSA) فرار کند.

به دنبال ادعای تلگرام مبنی بر داشتن ۴۱ میلیون کاربر در منطقه اروپا، مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا در حال انجام تحقیقات فنی برای تعیین تعداد کاربران واقعی این پلتفرم در اتحادیه اروپا است.

شرکت تلگرام اخیراً اعلام کرده بود که در منطقه اروپا، ماهانه کمتر از ۴۵ میلیون کاربر فعال دارد، اما مقامات ناظر معتقدند تعداد واقعی کاربران تلگرام فراتر از این عدد است.

اگر مشخص شود که تلگرام بیش از ۴۵ میلیون کاربر دارد، بر اساس «قانون خدمات دیجیتال» به عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ طبقه‌بندی می‌شود که آن را مشمول قوانین سختگیرانه انطباق و تعدیل محتوا و همچنین جریمه‌های احتمالی می‌کند. درآمد سالانه این تخلفات بسیار مهم است، زیرا تلگرام به مجموع یک میلیارد کاربر در سراسر جهان نزدیک می‌شود.

این بررسی دقیق و قانونی در حالی پیگیری می‌شود که پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام در فرانسه، با اتهامات متعددی از جمله مشارکت در توزیع هرزه‌نگاری کودکان، پخش مواد مخدر و همچنین عدم همکاری با تحقیقات در مورد فعالیت‌های غیرقانونی در این پلتفرم مواجه است. دوروف هفته گذشته در فرودگاهی در نزدیکی پاریس دستگیر و سپس با وثیقه ۵ میلیون یورویی آزاد شد، با شرایطی که او را ملزم می‌کرد در فرانسه بماند و هفته‌ای دو بار به مقامات مراجعه کند تا تحقیقات به پایان برسد.

برچسب ها: تلگرام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته