دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با همکاری دانشگاه شهید بهشتی؛

همکاری‌های پژوهشی و کارآفرینی مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران توسعه می یابد

همکاری‌های پژوهشی و کارآفرینی مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران توسعه می یابد
مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانشگاه شهید بهشتی تفاهم‌نامه ای برای توسعه همکاری‌های پژوهشی و کارآفرینی امضا کردند.
کد خبر : 929895

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نشست مشترکی که با حضور دکتر مهری حمیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از معاونان، مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه و دکتر حسین شاهسوارانی سرپرست مرکز و تعدادی از مدیران این مرکز در محل مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تشکیل شد؛ ابتدا دکتر حسین شاهسوارانی ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان، به توضیحاتی در خصوص سابقه تشکیل مرکز، فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اجرا و هچنین اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی در توسعه پایدار کشور‌ها ارایه نمود.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های پیشرفته در همه زمینه‌های زیست فناوری نتایج باور نکردنی را رقم زده است؛ و بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از فناور‌های زیستی ضمن کمک به توسعه همه جانبه کشورشان، تولید ثروت بالایی داشتند.

شاهسوارانی بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای دانشگاه شهید بهشتی و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و وجود زمینه‌های همکاری مشترک بسیار در زمینه پژوهش، آموزش و فناوری‌های علوم زیستی با هم اقزایی می‌توان گام‌های خوبی را در این زمینه برداشت.

سرپرست مرکز اذعان کرد: در حال حاضر در دانشگاه پژوهش‌های خوبی در زمینه گیاهی، علوم سلولی و ژنتیک انجام می‌پذیرد و کلکسیون‌هایی وجود دارد که ضمن توسعه، تکمیل و تبادل می‌توان پروژه‌های فناورانه و پژوهشی سودمندی را به انجام رساند.

مهری حمیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری و توسعه همکاری‌های فی مابین اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، ایجاد و گسترش زمینه تشریک مساعی و همکاری‌های پژوهشی و آموزشی در زمینه سیاست‌گذاری و مدیریت علم، فناوری، نوآوری و محصول محور می‌باشد. محور‌های متعددی برای همکاری تعیین شد؛ از جمله تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک و استفاده از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه به عنوان همکاران پژوهشی پروژه‌های مشترک.

وی اظهار امیدواری کرد: این دو مجموعه با توجه به تجارب و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوب بتوانند پروژه‌های پژوهشی، آموزشی و فناورانه خوبی را با استفاده از پتانسیل دانشجویان به انجام برسانند. 

به گزارش آنا، همکاری در تدوین و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک مصوب طرفین؛ همکاری در زمینه امور کارآفرینی، توسعه و انتقال فناوری. 

هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در راستای نیاز‌های تحقیقاتی کشور. همکاری در برگزاری سمینار، کارگاه و همایش‌های علمی مشترک داخلی و بین المللی و برگزاری دوره‌های تخصصی مشترک در حوزه علوم زیستی در داخل و خارج کشور؛ استفاده از توان علمی اعضای هیئت علمی طرفین؛ در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری طرفین، حمایت از تجاری سازی و فناوری‌های نو؛ مشارکت در تولید محصولات مشترک برخی از مفاد تفاهمنامه بود که در این نشست مورد توافق قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته