دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اولین مسابقه انقلاب صنعتی چهارم و هوش مصنوعی در فناوری نانو برگزار می‌شود

اولین مسابقه انقلاب صنعتی چهارم و هوش مصنوعی در فناوری نانو برگزار می‌شود
اولین دوره مسابقه انقلاب صنعتی چهارم و هوش مصنوعی در فناوری نانو آغاز می‌شود و علاقه‌مندان از ۱ شهریورماه فرصت دارند تا در این مسابقه شرکت کنند.
کد خبر : 929795

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نظر به اهمیت موضوع ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو به‌منظور تشویق، ترغیب و حمایت از شرکت‌ها و فناوران نانویی برای آشنایی و پیاده‌سازی فناوری‌های تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم بالاخص فناوری هوش مصنوعی در شرکت‌ها جایزه‌ای را با عنوان NANO ۴.۰ طراحی نموده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌نمایند. بدین منظور از نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های نانویی دعوت به عمل می‌آید تا طرح‌های خود را با توجه به شرح الزامات مطرح شده از طریق این لینک  ارسال نمایند.

 محورهای اولین فراخوان

محور ۱: به‌کارگیری یادگیری ماشین و یادگیری عمیق در تجهیزات نانو

محور ۲: بهره‌گیری از فناوری‌های انقلاب صنعتی ۴٫۰ درفرآیندهای اصلی و تولیدی

محور ۳: بهره‌گیری از فناوری‌های انقلاب صنعتی ۴٫۰ درفرآیندهای پشتیبانی کسب وکار

محور ۴: پژوهشگر برتر در حوزه کاربرد هوش مصنوعی در نانو

 شرایط پذیرش طرح‌های پیشنهادی

در محور اول شرکت هایی که دارای گواهینامه ارتباط با نانوی تجهیزات بوده و در راستای مجهز کردن تجهیزات خود با هوش مصنوعی (یادگیری ماشین و یادگیری عمیق) اقداماتی را انجام داده اند میتوانند طرح های خود را در این فراخوان ارسال کنند.

در محور های دوم و سوم شرکت ها باید گواهینامه ارتباط با نانو یا گواهینامه نانومقیاس داشته  باشند.

در محور دوم شرکت هایی که در فرآیندهای اصلی و تولیدی (core process) مانند طراحی و تولید، فروش و بازاریابی، لجستیک و خدمات پس از فروش از یک یا چند فناوری انقلاب صنعتی چهارم استفاده می کنند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

برای مثال استفاده از پرینت سه بعدی در فرآیند تولید و یا واقعیت افزوده و مجازی در فرایند بازاریابی و …

در محور سوم شرکت هایی که در فرآیندهای پشتیبان شرکت (support process) مانند منابع انسانی، مدیریت ارتباط با مشتری، تحلیل بازار، آینده پژوهی و … از یک یا چند فناوری انقلاب صنعتی چهارم استفاده می کنند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به طور مثال استفاده از متن کاوی یا وب کاوی برای تحلیل بازار، علم داده برای مدیریت منابع انسانی، تحلیل و مصور سازی فرآیندهای تولید یا کسب و کار و… را میتوان اشاره کرد.

(برای اطلاع از فرایندهای اصلی و فرایندهای پشتیبان، همینطور فناوری های انقلاب صنعتی چهارم به فایل راهنمای چالش رجوع شود.)

 

حمایت‌های مورد نظر برای این مسابقه

محور ۱: تسهیلات نقدی تا سقف ۲ میلیارد تومان

محور ۲: تسهیلات نقدی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان یا گرنت به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان

محور ۳: تسهیلات نقدی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان یا گِرَنت به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان

محور ۴: حمایت نقدی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان

لازم به ذکر است تخصیص حمایت‌ها براساس نتایج داوری و پس از تایید توسط ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو اختصاص می‌یابد.

 مراحل و زمان‌بندی شرکت در فراخوان

مرحله۱: ثبت نام و ارسال مستندات: در این مرحله شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت چالش، نسبت به ارسال طرح پیشنهادی در قالب فرم موردنظر اقدام ‌کنند.

مرحل۲: غربالگری: در این مرحله داوران به غربالگری طرح‌ها بر اساس معیارهای تعیین شده می‌پردازند و طرح‌های منتخب راه یافته به مرحلۀ بعد را تا پایان آبان ماه معرفی خواهند کرد.

مرحله۳: داوری تخصصی: تا پایان آذرماه داوران با برگزاری جلسه و بازدید از اقدامات به عمل آمده توسط تیم‌های راه یافته به این مرحله، داوری تخصصی و فنی را تکمیل خواهد کرد.

مرحله۴: انتخاب شرکت‌های برتر: پس از جمع‌بندی بررسی‌های انجام شده در مرحله‌ی سوم توسط داوران در نهایت طرح‌های برتر در هرکدام از چهار محور مسابقه انتخاب می‌شوند.

مرحله۵: اختصاص حمایت و تقدیر از شرکت‌های برتر: تیم‌های برتر و مبلغ حمایتی اختصاص یافته تعیین شده و در دی ماه ۱۴۰۳ طی مراسمی معرفی می‌شوند و روند اعطای حمایت‌های مسابقه آغاز خواهد شد.

راه‌های ارتباطی و لینک‌ ثبت نام فراخوان

شماره تماس: ۰۲۱-۹۱۰۹۶۵۱۲ داخلی ۱۷۱

لینک راهنمای فراخوان

لینک فرم ثبت نام

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته