دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مطالعه ای بررسی شد؛

تشریح زمینه‌های مختلف کاربردی نانومواد کربنی در زیست پزشکی

تشریح زمینه‌های مختلف کاربردی نانومواد کربنی در زیست پزشکی
در مطالعه‌ای مشترک، محققان بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی و پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی به بررسی کاربردهای زیستی نانو مواد مبتنی بر کربن در پزشکی ترمیمی، انتقال دارو و درمان سرطان پرداختند.
کد خبر : 929709

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این مطالعه مروری پیشرفت‌های جدید کاربرد تولیدات نانولوله‌های کربنی در درمان‌های بازسازی‌کننده اندام‌های مختلف از جمله کبد، سیستم عصبی، قلب، سیستم عروقی و مهندسی بافت استخوان طی ۱۰ سال اخیر مورد مقایسه و بررسی قرار گرفته اند.

همچنین، استفاده از نانومواد کربنی برای انتقال دقیق دارو‌ها به محل اثر آنها نیز که یکی دیگر از حوزه‌های مورد علاقه محققان بوده و امید فراوانی برای استفاده گسترده از این مواد در علوم پزشکی ایجاد کرده است. 

این ترکیبات، علاوه بر جنبه نوآورانه و غیرتهاجمی بودن مصارف آن در زیست‌پزشکی، از کارایی بالایی نیز برخوردار هستند که می‌تواند مشکل استفاده از مواد شیمیایی خطرناک و سمی را در مقیاس نانو برطرف کند.

گفتنی است در مقاله حاضر، به دانشمندان علاقمند در این حوزه کمک خواهد کرد تا با مطالعه‌ی متمرکز بر موضوع، نقاط ضعف و قوت موجود در این شاخه از علم را دریافته و به بررسی‌های تخصصی در آن موارد اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته