دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آمادگی انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی برای همکاری با معاونت علمی

آمادگی انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی برای همکاری با معاونت علمی
رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در نامه‌ای به معاون علمی رییس جمهور بر لزوم توجه ویژه بر نقش هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.
کد خبر : 929576

در به گزارش خبرگزاری خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر داوود ادیب، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در نامه‌ای به دکتر حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر توجه ویژه بر نقش فناوری‌های نوین در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

در بخشی از این نامه آمده است:

همانطور که مستحضرید برنامه هفتم توسعه به‌عنوان ریل‌گذار توسعه و پیشرفت کشور در پنج سال آینده، نقش مهمی در توسعه پایدار فناوری‌های نوین در کشور خواهد داشت. از فناوری‌هایی که طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه نقشی کلیدی و راهبردی در پیشرفت کشور خواهد داشت، فناوری هوش مصنوعی و موضوعات مرتبط با اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

این یک واقعیت است که در سال‌های اخیر هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری داده مبنا، تبدیل به یک ابزار مهم در جهت و جریان رقابت قدرت‌های مختلف شده است و بدیهی است که می‌تواند عرصه‌ای برای بروز و ظهور و کنشگری فعالانه قدرت‌های نوظهور در این حیطه باشد.

در این راستا ضرورت طراحی راهبردی آینده نگرانه و ملی، با در نظر گرفتن وضعیت خاص منطقه، از سوی معاونت، علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان که زمینه ساز بهره‌مندی پایدار از این فناوری و در نهایت اقتدار ملی را به ارمغان می‌آورد، موضوعی است که می‌تواند با مشارکت ذی‌نفعان مختلف و از جمله انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران میسر و نتیجه بخش باشد.

انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، آمادگی خود را جهت در اختیار قراردادن ظرفیت انجمن و هر گونه همکاری در خصوص برنامه‌های آن معاونت محترم را رسما اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته