دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علت دستگیری مدیرعامل تلگرام چه بود؟

علت دستگیری مدیرعامل تلگرام چه بود؟
پائول دوروف، مدیرعامل اپلیکیشن تلگرام، روز گذشته در فرودگاهی نزدیک پاریس دستگیر شده و دلیل آن، عدم رعایت اعتدال و بی‌توجهی به فعالیت‌های مجرمانه در این برنامه اعلام شده است.
کد خبر : 929497

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینگجت، چندین رسانه فرانسوی گزارش داده‌اند که پائول دوروف پس از ورود با جت شخصی به فرودگاه لوبورژه (Le Bourget) بر‌ای بازجویی در خصوص پرونده تحقیقاتی مربوط به تلگرام دستگیر شده است. تحقیقات اولیه بر سهل انگاری تلگرام در رسیدگی به اشکال مختلف فعالیت‌های مجرمانه متمرکز است و پائول دوروف به عدم همکاری با پلیس متهم است.

به طور خاص، موضوعات جدی مانند قاچاق مواد مخدر، موارد مرتبط با سوء استفاده جنسی از کودکان و انواع مختلف کلاهبرداری که گفته می‌شود توسط این پلتفرم تسهیل شده است در این پرونده بررسی خواهد شد.

پس از دستگیری دوروف، بعد از ظهر یکشنبه، تلگرام بیانیه‌ای را در کانال رسمی در شبکه ایکس منتشر کرد و گفت دوروف «چیزی برای پنهان کردن ندارد» و «این ادعا که یک پلتفرم یا صاحب آن مسئول سوء استفاده از آن پلتفرم هستند، پوچ است».

در این بیانیه آمده است: «تلگرام از قوانین اتحادیه اروپا، از جمله قانون خدمات دیجیتال پیروی می‌کند و تعدیل آن در سطح استاندارد‌های صنعتی و همواره در حال بهبود است».

اتهام اصلی دوروف مبنی بر این است که این پلتفرم به اندازه کافی با سازمان‌های مجری قانون برای رسیدگی به مسائل اتهامی همکاری نکرده است.

این وضعیت نگرانی‌های قابل توجهی را در بین ذینفعان مختلف در خصوص میزان مسئولیت این شرکت در جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی ایجاد کرده است. گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که دفتر دادستانی پاریس در آینده نزدیک بیانیه‌ای رسمی در رابطه با تحولات مرتبط با این پرونده صادر کند.

تلگرام که ماهانه نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال دارد، به ویژه به دلیل ویژگی‌های قوی رمزگذاری انتها به انتها و ظرفیت آن برای تسهیل ارتباطات گروهی بزرگ مشهور است. این قابلیت‌ها امکان اشتراک‌گذاری گسترده اطلاعات و  انتشار محتوایی را فراهم می‌کند که اغلب سانسور را دور می‌زند و چشم‌انداز نظارتی را برای برنامه پیچیده‌تر می‌کند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته