دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات انسان‌نمایی که بیمار می‌شود!/ تحول بزرگ در آموزش پزشکی

ربات انسان‌نمایی که بیمار می‌شود!  تحول بزرگ در آموزش پزشکی
محققان دانشگاه سن دیه گو آمریکا یک ربات انسان‌نما ساختند که می‌تواند نقش یک بیمار با شرایط پزشکی مختلف را بازی کند که در زمینه آموزش پزشکی انقلابی بزرگ خواهد بود.
کد خبر : 929303

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، ربات انسان‌نمای «رایا» (RIA) تجربه یادگیری را در یک دوره چهارهفته‌ای و به زبان انگلیسی طی کرده است و با تعاملات واقعی به دانشجویان کمک می‌کند که در یک محیط شبیه‌سازی‌شده با بیمار (ربات رایا) ارتباط برقرار کنند.

ربات «رایا» که توسط شرکت هندی ماچانی رباتیکز (Machani Robotics) و با همکاری پژوهشگران دانشگاه سن دیه گو ساخته شده است مجهز به فناوری‌های پیشرفته از جمله تشخیص صدا ۳۶۰ درجه است که به ربات امکان می‌دهد صدا را به طور موثر درک کند و در حین تمرین به دانشجویان پاسخ دهد.

این ربات دارای ۳۲ درجه آزادی قابل توجه در سر و صورت است که به واسطه آن می‌تواند بیش از ۱۰۰ عبارت و احساسات متمایز و شبیه انسان را ایجاد کند. این قابلیت، محیطی واقعی را برای مشتاقان علم پزشکی ایجاد می‌کند تا مهارت‌های خود را بدون فشار قضاوت یا خستگی یاد بگیرند.

ادغام ربات رایا در کلاس‌های درس، گام مهمی در نوآوری آموزشی در حوزه پزشکی است که فرصت‌های مستمری را برای تمرین به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. این ربات می‌تواند نقش‌های بمختلف برای بیماری‌های گوناگون بازی کند.

تشخیص چهره پیشرفته، توانایی‌های مکالمه و راه‌اندازی دوربین دوگانه ۴K و تشخیص اشیا از دیگر ویژگی‌های «رایا» است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته