دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1395 - 15:35

رباتی که از دیوار راست بالا می‌رود + ویدئو

یک شرکت تولید جنگ‌افزارهای رباتیک نوعی تازه از خودروی بدون سرنشین جنگی را به بازار معرفی کرده است که می‌توان آن را برای مأموریت‌های مختلف طراحی و آماده کرد.
کد خبر : 92919

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از engaget، حذف انسان از میدان‌های نبرد یکی از آرزوهای امروز برای نبردهای فرداست و شرکت‌ها و ارتش‌های مختلف دنیا تلاش زیادی برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهند. پهپادها یا همان هواپیماهای بدون خلبان، نخستین عضو این ارتش رباتیک هستند که هم‌اکنون جای خود را در عملیات هوایی به خوبی پیدا کرده‌اند.


اکنون شرکت IAI موفق به ساخت نوعی خودروی رباتیک شده که نام آن را «RoBattle» گذاشته است و می‌تواند در عملیات مختلفی از گشت و نگهبانی تا شناسایی و عملیات ایذایی به کار گرفته شود. این خودرو یک ربات مودولار است که با اتکا به یک سیستم که سازنده آن‌ را «کیت مودولار» نام گذاشته است، می‌تواند عملیات مختلفی را انجام دهد.


کنترل حرکات وسیله نقلیه، نقشه‌خوانی و رانندگی، حسگرها و محل حمل بار، همگی بخش‌های مختلف این سیستم هستند که قابلیت‌های زیادی را برای این ربات ایجاد می‌کنند. به‌عنوان مثال این ربات بسته به مأموریت خود می‌تواند از چرخ یا از شنی (زنجیرهای حرکت مانند آنچه در تانک و بولدوزر مورد استفاده است) برای حرکت استفاده کند و محل حمل بار این ربات می‌تواند از مهمات، آذوقه یا یک مسلسل رباتیک کنترل از راه دور پر شود تا برای مأموریت به کار گرفته شود.


روبتل قرار است در نمایشگاه دفاعی اروپا در فرانسه که از 13 ژوئن (24 خرداد) آغاز می‌شود، به نمایش گذاشته شود. بخشی از توانمندی‌های این ربات از جمله عبور از زمین‌های دشوار و بالا رفتن از دیوار را می‌توان در ویدئوی منتشر شده از قابلیت‌های این ربات تماشا کرد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته