دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سوءاستفاده از تصویر هوش مصنوعی خواننده مشهور در پوستر تبلیغاتی ترامپ

سوءاستفاده از تصویر هوش مصنوعی خواننده مشهور در پوستر تبلیغاتی ترامپ
دونالد ترامپ اخیراً تصاویری جعلی از تیلور سوییفت را بازنشر کرده است که در آن طرفداران این خواننده آمریکایی و طرفدارانش (به دروغ) در حال حمایت از این نامزد ریاست جمهوری آمریکا هستند.
کد خبر : 928721

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یاهو، تصاویری جعلی که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است، تصاویری ساختگی از طرفداران تیلور سویفت، ستاره پاپ آمریکایی را نشان می‌دهد که به همراه طرفدارانش در حال حمایت از ترامپ هستند.

کارشناسان حقوقی در مورد اینکه آیا سوئیفت در شکایت علیه این اقدام ترامپ موفق خواهد شد یا خیر اختلاف نظر دارند، اما مطمئن هستند که او می‌تواند برای نقض حریم تجاری و تبلیغات نادرست از شهرت خود شکایت کند.

تصاویری که ترامپ به اشتراک گذاشت شامل یک پوستر تبلیغاتی ظاهراً ساختگی بود که در آن سوئیفت رای دهندگان را به حمایت از ترامپ تشویق می‌کرد. برخی از طرفداران خواستار آن شدند که سوئیفت با نوشتن نامه‌ای خواستار توقف این تبلیغات شود و برخی دیگر سوییفت را به انجام اقدامات قانونی تشویق می‌کنند.

هری سوردن، پروفسور حقوق، توصیه می‌کند که سوئیفت علناً اعلام کند که از تصویرش سوءاستفاده شده و او هیچ نامزدی را برای انتخابات ۲۰۲۴ تأیید نکرده است.

برخی از ایالت‌های آمریکا، از جمله تنسی، قوانینی را وضع کرده‌اند که به موجب آن استفاده از دیپ فیک در انتخابات ممنوع است که می‌تواند راه سوئیفت را برای اقدام قانونی هموار کند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته