دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس صندوق مطرح کرد؛

ارائه ۷ خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی به واحد‌های تحقیق و توسعه

ارائه ۷ خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی به واحد‌های تحقیق و توسعه
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه ۷ خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی به واحد‌های تحقیق و توسعه خبر داد و گفت: در مجموع ۹۰ خدمت به تحقیق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری سازی نوآوری، دستاورد‌های پژوهشی و اختراعات، کاربردی ساختن دانش از طریق ارائه کمک و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها وموسسات دانش بنیان اختصاص داده‌ایم.
کد خبر : 928601

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد صادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در دومین مجمع شبکه ملی میران‌تحقیق و توسعه و نوآوری کشور گفت: با نگاهی اجمالی به روند رشد اکوسیستم دانش بنیان، شاهد بلوغ این اکوسیستم هستیم. میزان شرکت‌های دانش بنیان از سال ۱۳۹۲ تاکنون از ۵۵ به ۱۰ هزار عدد رسیده است. میزان فروش شرکت‌ها نیز در سال ۱۴۰۲ به ۹۲۰ همت و میزان اشتغال آنها نیز به ۳۷۰نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز ۴ دسته خدمت در مجموع ۹۰ خدمت (۲۸ خدمت تسهیلات، ۷ خدمت ضمانت نامه، ۴۵ خدمت توانمندسازی و ۱۲ خدمت سرمایه گذاری) به تحقیق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری سازی نوآوری، دستاورد‌های پژوهشی و اختراعات، کاربردی ساختن دانش از طریق ارائه کمک و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها وموسسات دانش بنیان اختصاص داده ایم.

به گفته وی، سرمایه صندوق ۱۰ هزار میلیارد تومان و سرمایه تایید شده ۸۹۷۶ میلیارد تومان و مجموع خدمات مالی ارائه شده صندوق در سال ۱۴۰۲، ۶۳هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان بوده است.

وی به رویکرد‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای تقویت تحقیق و توسعه در شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: هم اکنون برای تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان آسیب‌هایی از جمله شفاف نبودن هویت، کارکرد یا ماموریت واحد‌های تحقیق و توسعه، عدم وجود راهبرد منسجم" بازار، محصول، فناوری" در شرکت، عدم استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی در توسعه فناوری، اتکای صرف منابع مالی دورن سازمانی برای پیشبرد تحقیق و توسعه، کم توجهی به کلان روند‌ها و روند‌های جهانی فناوری، عدم‌استفاده مناسب از انباشت دانش فنی موجود درمحیط، آشنایی ناکافی با روش‌های حفاظت ار مالکیت فکری شناسایی کرده ایم.

خیاطیان بیان کرد: صندوق برای رفع این آسیب‌ها سیاست‌های حمایتی در پیش گرفته است و شبکه سازی بین فعالان تحقیق و توسعه، کمک به تامین هزینه‌های تحقیق و توسعه، کمک به تجاری سازی دستاورد‌های تحقیق و توسعه، ترویج نوآوری باز و همکاری‌های فناورانه، توانمندسازی نهاد‌های میانجی موثر، توانمندسازی واحد‌های تحقیق و توسعه با خدمات تخصصی از جمله رویکرد‌هایی صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق در این راستا ۷ خدمت از جمله گرنت، خدمات آزمایشگاه، تسهیلات نمونه سازی، خدمات مالکیت فکری، رویداد‌ها و شبکه سازی، حمایت از خدمات شتابدهی و هم سرمایه سازی به واحد‌های تحقیق و توسعه ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته