دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید اسپری بینی ضد سرماخوردگی با جلبک قرمز دریایی در یک شرکت دانش بنیان

تولید اسپری بینی ضد سرماخوردگی با جلبک قرمز دریایی در یک شرکت دانش بنیان
پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به طراحی و تولید اسپری بینی با خواص رفع علائم سرماخودرگی، کرونا ویروس و آلرژی فصلی شده‌اند؛ در ترکیبات این اسپری جلبک قرمز دریایی استفاده شده است.
کد خبر : 928477

امیرحسین اسماعیلی نماینده علمی یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: محصول تولیدی این مجموعه، اسپری بینی برای رفع علائم سرماخوردگی، کرونا ویروس و آلرژی است. در ترکیبات این اسپری کارگینان (جلبک قرمز دریایی) استفاده شده است که خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی زیادی دارد. همچنین استفاده از زایلیتول در ترکیبات آن خواص این محصول را بیشتر کرده است که برای پیشگیری از عفونت گوش میانی کاربرد دارد.

وی اظهارکرد: این اسپری علاوه بر اینکه در پیشگیری و درمان عفونت‌های باکتریایی و ویروسی دستگاه تنفسی مانند کرونا و در پیشگیری، درمان و بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش طول دوره سرماخوردگی موثر است، از انتشار عفونت‌های باکتریایی و ویروسی به سایر اندام‌های تنفسی نیز جلوگیری می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: درمان خشکی و خارش مخاط بینی ناشی از سرماخوردگی، بهبود دهنده جریان هوای دستگاه تنفسی، پاکسازی بینی در صورت قرار گرفتن در معرض گرد و غبار، دود و گرده گل، درمان کمکی بعد از جراحی‌های بینی، ماندگاری مناسب در مخاط بینی به سبب وجود ویسکوزیته مطلوب از دیگر مزایای استفاده از این محصول است.

وی خاطرنشان کرد: این محصول برای افراد بالای یکسال قابل استفاده است و تداخل دارویی با سایر دارو‌ها ایجاد نمی‌کند و به علت اینکه برپایه گیاهی فرموله شده تاکنون عارضه جانبی به همراه نداشته است به طوری که حتی مادران باردار و شیرده نیز می‌توانند از این محصول استفاده کنند. 

نماینده این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: این محصول با ترکیبات آن برای نخستین بار در ایران تولید شده است و نمونه مشابه داخلی ندارد. از نظر قیمت نیز نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی ارزان‌تر و کیفیت آن نیز به دلیل استفاده از ترکیبات خاص بیشتر است.

وی در پایان گفت: زائران اربعین نیز در ایام پیاده روی به علت شیوع ریزگرد‌ها و گرد و خاک در ایام گرم سال و همچنین به منظور پیشگیری از سرماخوردگی و کرونا می‌توانند از این اسپری استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته