دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

الگو‌های مشارکت مردمی نوآورانه منتشر شد

الگو‌های مشارکت مردمی نوآورانه منتشر شد
دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در راستای مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و تحقق شعار سال ۱۴۰۳، پیشنهاد‌های الگوی مشارکت مردمی نوآورانه را در قالب چهار عنوان «بسترسازی دانش بنیان برای نهضت تولید مردمی»، «جمع سپاری مردمی برای تولید نوآورانه»، «ارتقای زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی با کاربست فناوری» و «ارتقای بهره وری تولید مردمی با کاربست فناوری» منتشر کرد.
کد خبر : 928463

به گزارش خبرنگارخبرگزاری علم و فناوری آنا، الگوی «بسترسازی دانش بنیان برای نهضت تولید مردمی» به این نکته اشاره دارد که زیست بوم نوآوری و فناوری (شرکت دانش بنیان خلاق، فناور و ...) زیر ساخت مواد اولیه و تجهیزات لازم برای تولید توسط مردم را فراهم می‌کنند و آموزش‌های لازم برای استفاده را به آنها می‌دهند.

این بستر‌های تولیدی که به صورت کامل قرارداد کلید در دست (TURN-KEY) توسط زیست بوم نوآوری و فناوری آماده شده، توسط مردم به صورت سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار قابل استفاده است.

از الزامات این الگو می‌توان به مواردی همچون ارائه تسهیلات به مردم برای راه اندازی کسب و کار، پشتیبانی زیر ساختی و تجهیزاتی از تولید مردمی و کمک به توسعه بازار، قرارداد کلید در دست و نهایتا ایجاد بستر‌های تولید با اولویت تولیدی کشور مانند امنیت غذایی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته