دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا؛

نانوکود آهسته رهش در مقیاس بزرگ استفاده می‌شود

نانوکود آهسته رهش در مقیاس بزرگ استفاده می‌شود
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو گفت:با کمک وزارت جهاد کشاورزی در صدد هستیم اثرگذاری کودهای آهسته رهش در مقیاس بزرگ را اندازه گیری موردبررسی قراردهیم.
کد خبر : 928200

عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری آنا گفت: در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی محصولات متنوعی در حوزه نانو وجود دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه نانو حباب برای تصفیه آب است، یکی از محصولات این حوزه است، گفت: همچنین در حوزه بسته بندی محصولی تولید شده است تا از فساد محصولات در فرآیند بعد از تولید تا رسیدن به دست مصرف کنند جلوگیری کند.

 دبیر ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو گفت: محصول دیگری در حوزه استفاده از پلاسما است که تقریبا مراحل توسعه فناوری و اثبات در مقیاس کوچک انجام شده و امسال اثبات کارایی این فناوری در مقیاس بزرگ را دنبال می‌کنیم؛ امیدواریم از سال آینده فرآیند توسعه بازار را پیش ببریم که با استفاده از آبی که با پلاسما بهبود پیدا کرده میزان بهره وری محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.  

به گفته وی، همین طور در حوزه نانوکود‌ها محصولاتی در فرآیند توسعه هستند که آنها هم به مرحله اثبات کارایی در مقیاس بزرگ و هم دریافت مجوز جهاد کشاورزی رسیده اند.  

احمدوند بابیان اینکه در نانوکود توسعه محصول کود آهسته رهش انجام شده که میزان مصرف کود اوره را تا به حدود یک سوم می رساند، گفت: کودهایی با فناوری نانو تولید شده که ۷۰ درصد مصرف کود را کاهش می‌دهد و اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

وی گفت: با کمک وزارت جهاد کشاورزی در صدد هستیم اثرگذاری این کودها در مقیاس بزرگ اندازه گیری شود، چون یک مرحله توسعه محصول را دارند، یک مرحله اندازه گیری در مقیاس کوچک گلخانه‌ای و سپس در مقیاس مزرعه. در نانو کود آهسته رهش و پلاسما فعلا اندازه گیری در مقیاس مزرعه و اثبات عملکرد در این مقیاس را نداشته ایم تا اگر بتوانیم امسال انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته