دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سامانه هوش مصنوعی ایرانی برای مدیریت کسب‌وکارها ساخته شد

سامانه هوش مصنوعی ایرانی برای مدیریت کسب‌وکارها ساخته شد
سامانه فرآیندکاوی مبتنی بر داده مجهز به هوش مصنوعی ایرانی است که فرآیند‌های کسب و کار را به طور خودکار کشف و عارضه‌یابی کرده و آنها را آماده اصلاح و بهبود می‌کند.
کد خبر : 928198

مسیح کرمانی، مدیر بخشی از یک شرکت دانش بنیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از راه‌اندازی اولین سامانه فرایندکاوی مبتنی بر هوش مصنوعی در خاورمیانه خبر داد.  

وی گفت: این سامانه، با تحلیل داده‌های سازمان‌ها، به مدیران کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت فرآیند‌های خود را شناسایی کرده و برای بهبود آنها اقدام کنند.

کرمانی در این باره گفت: این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های سیستم‌های اطلاعاتی سازمان‌ها مانند BPMS، CRM و ERP را تحلیل کرده و فرآیند‌های مختلف را کشف می‌کند. این سامانه به مدیران نشان می‌دهد که در کدام بخش‌ها از فرایند، گلوگاه وجود دارد، تخلفات صورت می‌گیرد یا کدام کارمندان عملکرد بهتری دارند.

وی تاکید کرد: این سامانه درواقع اولین سامانه فرایند کاوی مبتنی بر داده مجهز به هوش مصنوعی ایرانی است که فرآیند‌های کسب و کار را به طور خودکار کشف و عارضیابی کرده و آنها را آماده اصلاح و بهبود می‌کند این ابزار با ساختار ماژولار خود امکان اسکن کامل عملکرد فرایند و دنبال کردن تغییرات آنی را فراهم می‌کند. با قدرت هوش مصنوعی توانایی تحلیل و تفسیر داده‌ها را دارد و پیشنهاد‌هایی برای بهبود فراینده ارائه می‌دهد که به کاربران در افزایش بهره‌وری و کارایی فرآیند‌های کسب و کار کمک می‌کند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سامانه، قابلیت ارائه پیشنهاد برای بهبود فرآیند‌ها است. این سامانه با تحلیل داده‌ها، نه تنها مشکلات را شناسایی می‌کند، بلکه راهکار‌هایی برای رفع آنها نیز ارائه می‌دهد. همچنین، این سامانه قابلیت چت کردن دارد و با توجه به محدودیت‌های تعریف شده توسط کاربر، پیشنهادات شخصی‌سازی شده ارائه می‌دهد.

کرمانی تصریح کرد: این سامانه در واقع مانند یک اشعه ایکس عمل می‌کند که تمامی مشکلات سازمان را ریشه‌یابی می‌کند. این سامانه در حال حاضر در سازمان‌های مختلفی از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، بانک‌های خاورمیانه و ملت و شرکت‌های بیمه سینا و سامان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: شرکت از سال ۱۳۸۹ با همکاری دانشگاه علم و صنعت در زمینه مدیریت و فرآیند‌های کسب و کار فعالیت می‌کند این شرکت با اجرای بیش از ۳۵ پروژه موفق بهره‌وری بالایی در سازمان‌ها و صنایع مختلف ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته