دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماهواره‌های تصویربرداری اسپیس ایکس به مدار رفت

ماهواره‌های تصویربرداری اسپیس ایکس به مدار رفت
شرکت فضایی اسپیس ایکس ۲ ماهواره تصویربرداری از زمین را به مدار زمین پرتاب کرد.
کد خبر : 927891

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت فضایی اسپیس‌ایکس ساعتی پیش دو ماهواره تصویربرداری زمین را به مدار پرتاب کرد.

پرتاب این دو ماهواره برای ساعت ۹:۰۰ صبح امروز به وقت شرقی برابر با ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران برنامه ریزی شده است.

با پرتاب این دو ماهواره، آنها به جمع صورت فلکی شرکت مکسار اضافه شدند تا این منظومه تکمیل شود.

مکسار، شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی است که در سال ۱۹۶۹ توسط جان مک‌دونالد تأسیس شد.

نمایندگان مکسار در توضیحی از این شبکه نوشتند، با پرتاب هر شش ماهواره با فناوری تعبیه شده، ظرفیت برای جمع آوری تصاویر ۳۰ سانتی متری و چند طیفی سه برابر می‌شود. علاوه‌ب این، صورت فلکی کامل مکسار متشکل از ۱۰ ماهواره الکترواپتیکی است که به سریع‌ترین شکل ممکن هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، از غروب خورشید تا طلوع خورشید از زمین تصویربرداری می‌کند.

براساس اعلام این شرکت موشک فالکون۹ از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به پرواز درآمد و اسپیس ایکس پنج دقیقه قبل از پرواز پرتاب را از طریق حساب کاربری ایکس به صورت زنده پخش کرد.

اسپیس‌ایکس، یکی از پیشگامان صنعت فضانوردی خصوصی است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. این شرکت به دنبال توسعه فناوری‌های پرتاب موشک و ماهواره با هدف کاهش هزینه‌های دسترسی به فضا است. یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت، پرتاب ماهواره‌های ارتباطی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای با سرعت بالا به مناطق دورافتاده است. این پروژه به نام استارلینک شناخته می‌شود و تاکنون هزاران ماهواره از این پروژه در مدار زمین قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، اسپیس‌ایکس به‌طور مداوم ماهواره‌های مختلف را برای مشتریان تجاری و دولتی پرتاب می‌کند. این ماهواره‌ها می‌توانند برای اهدافی مانند مخابرات، مشاهده زمین و مطالعات علمی مورد استفاده قرار گیرند؛ پرتاب امروز این شرکت فضایی نیز در همین راستا بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته