دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عرضه قابلیت هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل در ۶ کشور جدید

عرضه قابلیت هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل در ۶ کشور جدید
گوگل خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی خود برای جستجو را به ۶ کشور جدید گسترش می‌دهد.
کد خبر : 927855

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنابه نقل از رویترز، آلفابت شرکت مادر گوگل خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را برای جستجو به ۶ کشور جدید گسترش می‌دهد.

غول جستجو در ماه مه پس از یک سال آزمایش نسخه محدود قبلی،‌ «ای آی اورویوز» (AI Overviews) را که در بالای صفحه نتایج جستجو قبل از لینک‌های سنتی وب نمایش داده می‌شوند در دسترس تمام کاربران آمریکایی قرار داد.

این ویژگی پس از انتشار عکس‌هایی از پاسخ‌های کاملا نادرست در سراسر اینترنت، مانند دستور پخت پیتزا که چسب را به عنوان ماده تشکیل دهنده فهرست کرده بود و پاسخی که ادعا می‌کرد باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مسلمان است، به طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفت.

گوگل خلاصه‌های عجیب و اشتباه را تایید کرد و در اواخر ماه مه در یک پست وبلاگی به روز رسانی‌هایی را برای این محصول اعلام کرد.

این به‌روزرسانی‌ها محدودیت‌هایی برای نمایش پاسخ‌های هوش مصنوعی اضافه کرد و محتوای تولید شده توسط کاربر از وب‌سایت‌هایی مانند ردیت را از ارائه به عنوان منبع پاسخ‌ها محدود کرد.

هما بوداراجو، مدیر ارشد محصولات در گوگل در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: من شواهد کافی دارم که بگویم کیفیت در حال بهبود است. او به داده‌هایی که گوگل به صورت داخلی جمع آوری می‌کند، اشاره کرد که نشان می‌داد کاربرانی که به این ویژگی دسترسی دارند، سطح رضایت بالاتری را گزارش کرده و نسبت به کاربرانی که این کار را نکرده اند، به دنبال جست وجو‌های طولانی‌تر هستند.

هوش مصنوعی در حال حاضر به زبان‌های محلی مانند هندی و پرتغالی به برزیل، هند، اندونزی، ژاپن، مکزیک و بریتانیا ارائه می‌شود.

گوگل همچنین لینک‌هایی را به این ویژگی اضافه می‌کند و وب سایت‌ها در سمت راست پاسخ تولیدشده توسط هوش مصنوعی نمایش داده خواهند شد. این شرکت همچنین به صورت داخلی در حال آزمایش به روزرسانی دیگری است که لینک‌ها را مستقیما در متن نمای کلی اضافه می‌کند.

این به‌روزرسانی‌ها در میان نگرانی‌های مطرح شده توسط صنعت رسانه در مورد احتمال از دست دادن ترافیک ارجاعی از سوی مصرف کنندگانی که به وب سایت ناشران کلیک کرده اند، صورت می‌گیرد. بوداراجو گفت به روزرسانی جدید "مزیتی سه جانبه" برای گوگل، مصرف کنندگان و ناشران خواهد داشت.

هفته گذشته یک قاضی آمریکایی حکم داد که گوگل انحصار غیرقانونی در زمینه جستجو دارد و راه را برای محاکمه‌ای که می‌تواند باعث تجزیه آلفابت شود، هموار کرد. البته پیشرفت‌های هوش مصنوعی رقبایی مانند اوپن‌ای تحت حمایت مایکروسافت می‌تواند برای گوگل تهدید بزرگتری باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته